Thunderdraco Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei. Har nettop kjøpt en Seagate 300GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200.8 8MB cache som jeg vil innstalere på mitt Asus A7N8X-E Deluxe. Er min første ATA disk så er ikke helt sikker på korleis jeg skal få den til a virke. Vil ha den som hoveddisk, og reinstalere alt på PC'en. Ser at raid styringen på kortet finner disken men det er den eineste plassen også. Har prøvd å få XP til å finne den både fra innstalasjons programmet og inne i Windows men uten hell. Har prøvd å legge in drivere men kan ikke se å få det til. Håper det er noen hjelpsomme sjeler der ute som kan forklare meg hvordan jeg skal få dette til. På forhånd takk:) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Regner med det er S-ata du mener.. For å installere xp på den så må du bruke diskett med s-ata drivere under installasjonen, dette fikk du kanskje med hovedkortet, hvis ikke så følger det helt sikkert med drivere som skal lagres på diskett på cden som fulgte med.. Under installasjonen så skal du trykke F6 når det står nede på skjermen "trykk F6 for å..." Og da blir du bedt om å sette i disketten med driverne etter en liten stund, så er resten som vanlig ata harddisker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå