Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lydkort-driver Funker ikke.

Anbefalte innlegg

Jeg har formatert PCen og holder på å instalere Lydkort drivere. Fra Cden funker det ikke. Altså, etter jeg har instalert alt fra CD (autorun), står det på egenskaper for driveren at den ikke fungerer som den skal. Så instalerer jeg den på ny ved å bruke det alternativet som anbefales (at det automatisk søkes etter driver). Og da finner PCen den samme driveren og instalerer den. Det ser ut som om alt har gått helt bra, men når jeg da restarter PCen, kommer det et kvart sekunds blå skjerm og den restarter seg (dette skjer mens windows loader). Jeg startet derreter PCen i sikkerhetsmodus og "disablet" den driveren jeg nettop hadde instalert. Da funket det fint å restarte. Men da var også lyddriveren disablet og gav ikke mye lyd. Så jeg prøvde å laste ner en nyere verisjon av driveren. Eneste jeg fant var disse:

http://no.europe.creative.com/support/downloads/download.asp

Men når jeg prøvde å instalere den kom dette opp:

"Setup did not detect a driver version that is supported by this web update. The instalation will quit now."

Så hva må jeg gjøre for å få lyden tilbake?

Endret av Pelsdott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er snakk om PCI lydkort. Soundblaster Audigy 2. Jeg har prøvd å laste ner alle driverene på produsenten sin hjemmeside, men som sagt, da kommer denne meldingen:

"Setup did not detect a driver version that is supported by this web update. The instalation will quit now."

Var setupfil. Gikk ikke an å instalere fra "device manager".

[edit] Her er PC "statsen" min:

- Intel Pentium 4 CPU 2.40 GHz @ 2.41 GHz

- ASUS A4PE motherboard

- 512 installed memory

- NVIDIA GeForce Ti 4200 with AGP8X

Vet ikke om det har noe å si men...

Endret av Pelsdott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...