PrayingMantis Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Hvordan gjør jeg det ? MÅ jeg innstallere windows på nytt og så trykke på F6 når det kommer opp, eller kan jeg få innstallert ny driver slik som maskinen er nå ? Endret 10. oktober 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Skal bare være å installere som enhver annen driver. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Javel, men overskriver den nye, den gamle da eller ? Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Du må fjerne den gamle driveren først. Bruk legg til/fjern programmer i kontrollpanel. Endret 9. oktober 2005 av Frijazz Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Det pleier aldri jeg å gjøre så lenge jeg bare skal oppgradere driverne. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Du må fjerne den gamle driveren først. Bruk legg til/fjern programmer i kontrollpanel. Den ligger ikke der... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Vanligvis blir de gamle driverne bare overskrevet og blir lastet inn neste gang du restarter maskina. Uansett ordner Windows alt det der. Er bare å installere på vanlig måte. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Er bare litt usikker på hvilken jeg skal velge Har gått inn på chipset nedlastinger for mitt hovedkort hos Abit, og her er valgene jeg får. Skal ha driver for RAID. Den ene heter INTEL Application Accelerator RAID Driver og den andre bare INTEL Chipset Driver. Tror det er den første jeg skal ha, men så kommer spørsmålet: Dette er noe de kaller for Intel Matrix Storage Manager. Når jeg starter setup så står det: The driver about to be installed may be used to operate the hard drive from which thesystem is booting or a hard drive that contains important data. For this reason, you cannot remove or un-install this driver from the system after installation. Jeg lurer jo derfor på om det bare er å innstallere denne, eller hva trenger jeg ? EDIT: HER står det hva denne driveren er til... Endret 9. oktober 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Det betyr bare at du ikke kan fjerne den nye driveren etter du har installert den. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) *Kreeeemt* Det står jo svart på hvitt og jeg kan lese... EDIT: Det jeg quotet i innlegget over la jeg inn så dere skulle se at det er no return når jeg først har lagt inn drivern. Dette så det kanskje blir litt mer gjennomtenkte svar. Endret 10. oktober 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Noen andre som vet om jeg bare kan innstallere uten videre bekymringer Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har kun oppgradert VIA Chipset drivere tidligere - nå gir jeg blanke. Intel funker som gull. Installer kun dersom du mangler funksjonalitet. Skal ikke være noe problem å installere/oppgradere chipsetdrivere. Men som alltid anbefales det backup før du gjør det. Dagens motto: «If it ain't broke, don't fix it» Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Grunnen til at jeg skal prøve meg på den nyeste drivern er at maskinen kræsjer og jeg får en feilmelding på bluescreenen. Denne feilmeldingen har jeg søkt rundt om på nettet, og det jeg har kommet frem til ved de fleste treff er altså chipset driver. Pleier ikke innstallere noe nytt før jeg merker til feil på systemet, så er enig siste linja Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Noen andre som vet om jeg bare kan innstallere uten videre bekymringer Ja du kan installere den. (Men du kan ikke fjerne den igjen etterpå). Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Noen andre som vet om jeg bare kan innstallere uten videre bekymringer Ja du kan installere den. (Men du kan ikke fjerne den igjen etterpå). Tror du får slutte å svare meg sedberg for du sier bare ting jeg vet fra før og som står svart på hvitt. Det der ga meg løsning på = 0 Grunnen til at jeg spør slik er jo fordi jeg vil være 100% sikker, og hva gjør jeg om det blir noe krøll med den nye ? Endret 10. oktober 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Greit nok. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt det mere tydelig: - Du kan installere den nye driveren uten videre! - Du vil ikke få krøll med den nye driveren! - Windows og/eller driver-installeren vil ordne slik at alt går bra! - Hvis du ikke kunne ha installert den hadde de heller ikke laga driveren som en Windows installer! - Går noe skeis så er det pga andre feil. - Og det VÆRSTE som kan skje er at du må installere windows på nytt. Utdrag fra readme.txt til driveren: 3. To install the Intel® Matrix Storage Manager, double-click on the self-extracting and self-installing setup file and answer all prompts presented. Stort klarere enn dette tror jeg ikke jeg klarer å være. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 - Og det VÆRSTE som kan skje er at du må installere windows på nytt. Og å innstallere windows på nytt er nettopp slike ting jeg har veldig lite lyst til. Jeg skal prøve nå så får vi se hvordan det går. Er jeg ikke tilbake snart så er maskina død Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) So far so good Eneste jeg la merke til er at den ikke har fått med seg at jeg har en 300GB disk til, som er plugga i en diskkontroller. Yeye, disken er å se i Windows Utforsker så da er det et eller annet som Intel Matrix Storage Console ikke klarer å finne ut hehe. Endret 10. oktober 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå