CrapBag Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Under oppstart kommer følgende feilmelding: Cmos checksum bad Chassis intruded! Fatal error... System halted! Noen som vet hva som er galt? Kan det være noe i den feilmeldingen? Vet ikke hva slags informasjon dere trenger for å løse dette.. `//CrapBag Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Slå av den der chassis-saken i BIOS...(innbruddsvarsel) Lenke til kommentar
CrapBag Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Ja, men han kommer ikke inn i bios :S Han får den meldingen når han prøver å komme inn i bios også.. Lenke til kommentar
CrapBag Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 På hvilken måte? Dra ut batteriet? For det har vi gjort.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Har dere manualer til hovedkortet ? Koble ut den føleren til chassis... Lenke til kommentar
CrapBag Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 tok ut føleren men fikk samme feilmelding Lenke til kommentar
Geddy Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Håper denne kan være til noe hjelp! http://www.dslreports.com/r0/download/8929...6c270ff/a8v.jpg Geddy Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Haha, det var et flott bilde Geddy; Lenke til kommentar
Geddy Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Haha, det var et flott bilde Geddy; Å, var den så morsom!? Tenkte jeg skulle opplyse om at slike Chassisfølere kan kobles ut med jumpere, iom at han ikke kom seg inn i bios! Geddy Lenke til kommentar
iAlex Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Under oppstart kommer følgende feilmelding:Cmos checksum bad Chassis intruded! Fatal error... System halted! Noen som vet hva som er galt? Kan det være noe i den feilmeldingen? Vet ikke hva slags informasjon dere trenger for å løse dette.. `//CrapBag Kanskje det er en kondensator som holder strøm til bios selv om batteriet er tatt ut. Finn en lommelyktpære, fest en ledning på + og en på - også koble dette til kondensatoren og hold dem der til det slutter å lyse. Dette hvis du klarer å identifisere rett kondensator da. Har ikke gjort dette siden jeg lekte meg på en 386 så vet ikke om det er noe slikt lenger engang. Du hadde trikset med jumper på clear cmos og tilbake så den står riktig, sant? Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Under oppstart kommer følgende feilmelding:Cmos checksum bad Chassis intruded! Fatal error... System halted! Noen som vet hva som er galt? Kan det være noe i den feilmeldingen? Vet ikke hva slags informasjon dere trenger for å løse dette.. `//CrapBag Kanskje det er en kondensator som holder strøm til bios selv om batteriet er tatt ut. Finn en lommelyktpære, fest en ledning på + og en på - også koble dette til kondensatoren og hold dem der til det slutter å lyse. Dette hvis du klarer å identifisere rett kondensator da. Har ikke gjort dette siden jeg lekte meg på en 386 så vet ikke om det er noe slikt lenger engang. Du hadde trikset med jumper på clear cmos og tilbake så den står riktig, sant? Har hørt snakk om at hvis du drar ut strømmen og deretter trykker på "på snappen" noen ganger så skal strømmen i kondensatorene tømmes.. Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Håper denne kan være til noe hjelp! http://www.dslreports.com/r0/download/8929...6c270ff/a8v.jpg Geddy Tror nok du må forrandre den linken der gitt... Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Jeg ville tippe at det er en ledning i kabinettet som du har koblet til som skulle kobles til noe sånt som intruderalert eller noe sånt (Sjekk manualen). Trekk ut den, og så burde det virke.. Mange som bare kobler til ALLE kabler som kommer ut fra kab uten å tenke på hva de er til Endret 10. oktober 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Geddy Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Håper denne kan være til noe hjelp! http://www.dslreports.com/r0/download/8929...6c270ff/a8v.jpg Geddy Tror nok du må forrandre den linken der gitt... Ja jeg ser det nå... LEAD... hmmm Jeg får skylde på kaffen! Geddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå