Gå til innhold

Hvordan "Froste" plexi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selger slik "froste-spray" på Biltema. Prøv den! :)

Høres bra ut. :)

Eller man kan sandblåse..

Dyrt? Har alltid trodd det er dyrt?

Våtslitepapir er nok best.. Men husk å få jevnt trykk når du pusser og bruk rikelig med vann!

Tja, kan du forklare litt mer vær så snill? Lenke f.ex? :)

Lenke til kommentar

dersom du skal froste hele vinduet er det lettest med slipepapir som nevnt her. Bare pass på å ikke få alt for my e"rettnings" striper etter slipinga. Dersom du skla ha en figur eller mønster av noe slag kan jeg anbefale dremel med forskjellige bits til de forskjellige delene av arbeidet. Da markerer du ytterkanten av figuren med et lite graveringsbits også "fyller" du i med en slipesten. Akkurat som å fargelegge i tegnebok. Ilustrert med bilder i denne posten.

Lenke til kommentar
Men hvordan fungerer Våtslipepapir? Vann + Pussepapir?

4995103[/snapback]

Du kan bruke en svamp til å surre rund papiret på. så dypper du den bare i vann og puss i vei.

BTW: Vann er ikke noe å spare på ;)

Edit: Det burde vel gå ok med vanlig pusse papir, men det er best med våtpussepapir ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
går d ikke ann å få en glassmester til å gjøre jobben da?? da blir d jo værtfall bra utsende.. :cool:

vet ikke hvor mye d vil koste jeg da men..

5007533[/snapback]

Hadde jo nesten vært en god ide.

Kan jo hendde de er like grei som på bodø glass og ramme :D jeg fikk over 1 m2 med plexi og lexan :D nesten 2 m2 :D

Lenke til kommentar

kan man gjøre dette med hele plexiglass? har akkurat laget et motiv med utskjæring og sånn av to forskjellige plexiglass (uv rød og uv blå) også måtte jeg bruke superlim for å feste...men dumme meg klarte å søle litt :(

så nå ser det ikke så plettfritt ut...skal sette i uv lys i pc'en sånn at det lyser opp. tenkte da hvis jeg froster det om det blir bra? om det vil lyse skikkelig opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...