xD^^ Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hei, jeg har noe materiale i plexiglass som jeg skulle ha "frostet" eller mattet ned? Noen som vet hvordan jeg kan gjøre det? Pusse med pussepapir? Spraye med hvit spray? Forslag? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Puss med våtslipepapir. Synes det blir ganske bra med P800-P1200. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Spraye med hvit spray? Selger slik "froste-spray" på Biltema. Prøv den! Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Spraye med hvit spray? Selger slik "froste-spray" på Biltema. Prøv den! Funker det på blått plexiglass også?? Har et blått plexiglass nedi kjelleren som jeg skal sette inn i en skolepc eller no, bare et casemod prosjekt.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Eller man kan sandblåse.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Våtslitepapir er nok best.. Men husk å få jevnt trykk når du pusser og bruk rikelig med vann! Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Selger slik "froste-spray" på Biltema. Prøv den! Høres bra ut. Eller man kan sandblåse.. Dyrt? Har alltid trodd det er dyrt? Våtslitepapir er nok best.. Men husk å få jevnt trykk når du pusser og bruk rikelig med vann! Tja, kan du forklare litt mer vær så snill? Lenke f.ex? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Bump. ------- - Våtslitepapir er nok best.. Men husk å få jevnt trykk når du pusser og bruk rikelig med vann! Tja, kan du forklare litt mer vær så snill? Lenke f.ex? ------ Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 slik at du ikkje pusser ekstrekt masse på et sted og lite på et annet. tror det er de han mener. Vegard Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Men hvordan fungerer Våtslipepapir? Vann + Pussepapir? Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hei, Jeg har ikke så gyselig peiling på våtsliping, men tror du bruker vann på det du pusser eller på papiret. Angående sandblåsing er det billig visst du har tilgang. Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Men hvordan fungerer Våtslipepapir? Vann + Pussepapir? Våtslipepapir er en type som kan brukes sammen med vann, så ikke bruk vanlig sandpapir som brukes på tre. Edit: Link http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=88283 - Pain193. Endret 12. oktober 2005 av Pain193 Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 bruk heller sandblåser Lenke til kommentar
Xell Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 dersom du skal froste hele vinduet er det lettest med slipepapir som nevnt her. Bare pass på å ikke få alt for my e"rettnings" striper etter slipinga. Dersom du skla ha en figur eller mønster av noe slag kan jeg anbefale dremel med forskjellige bits til de forskjellige delene av arbeidet. Da markerer du ytterkanten av figuren med et lite graveringsbits også "fyller" du i med en slipesten. Akkurat som å fargelegge i tegnebok. Ilustrert med bilder i denne posten. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Men hvordan fungerer Våtslipepapir? Vann + Pussepapir? 4995103[/snapback] Du kan bruke en svamp til å surre rund papiret på. så dypper du den bare i vann og puss i vei. BTW: Vann er ikke noe å spare på Edit: Det burde vel gå ok med vanlig pusse papir, men det er best med våtpussepapir Endret 14. oktober 2005 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 går d ikke ann å få en glassmester til å gjøre jobben da?? da blir d jo værtfall bra utsende.. vet ikke hvor mye d vil koste jeg da men.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 går d ikke ann å få en glassmester til å gjøre jobben da?? da blir d jo værtfall bra utsende.. vet ikke hvor mye d vil koste jeg da men.. 5007533[/snapback] Hadde jo nesten vært en god ide. Kan jo hendde de er like grei som på bodø glass og ramme jeg fikk over 1 m2 med plexi og lexan nesten 2 m2 Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Bensin, men jeg tror kansje det sprekker av det Lenke til kommentar
garfunk Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 kan man gjøre dette med hele plexiglass? har akkurat laget et motiv med utskjæring og sånn av to forskjellige plexiglass (uv rød og uv blå) også måtte jeg bruke superlim for å feste...men dumme meg klarte å søle litt så nå ser det ikke så plettfritt ut...skal sette i uv lys i pc'en sånn at det lyser opp. tenkte da hvis jeg froster det om det blir bra? om det vil lyse skikkelig opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå