Gå til innhold

Er det "feil" å høre på bænd som sykt politisk syn

chil

Anbefalte innlegg

jeg har hørt på en del sanger fra Ultimathule, dette kan jo nesten ikke ses på som noe annet enn ekstremt nasjonalistisk musikk. Men jeg liker mange av sangane. ikke pga teksten men selve musikken.. men føler med nesten litt rådden som sitter å hører på dette...jeg er jo imot slikt trangsynhet

hva er deres mening om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synest det er ganske irriterende å lese folk som skriver dialekt-språk her på forumet, tenker på Emne-tittel.

Et "Bænd" skrives "band"

tenk på det til seinere tid. ;)

Vegard :)

det er ikke dialekt, det er slæng.

På samme måte kan det være irriterende for noen hvordan "EDIT: jeg måtte rette en skrivefeil" har blitt til "EDIT:Petter var her"

Men uansett, flytt til musikk...

Lenke til kommentar
Synest det er ganske irriterende å lese folk som skriver dialekt-språk her på forumet, tenker på Emne-tittel.

Et "Bænd" skrives "band"

På samme måte kan det være irriterende for noen hvordan "EDIT: jeg måtte rette en skrivefeil" har blitt til "EDIT:Petter var her"

OT: nei, det blir ikkje på samme måte, siden det nermest er blitt til en tradisjon her på forumet å skrive "EDIT: Leif var her" ol. og skal alle bruke sleng på alt mulig blir det bare rot.

vegard :)

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Et "Bænd" skrives "band"

OT: nei, det blir ikkje på samme måte, siden det nermest er blitt til en tradisjon her på forumet å skrive "EDIT: Leif var her" ol. og skal alle bruke sleng på alt mulig blir det bare rot.

så det går ikke an å innføre nye slænguttrykk da... :ermm:

Det fins jo få BÆND(jeg liker også å si korps) som har riktig politisk syn da...

Jeg mener, stort sett alle ræppere promoterer ting som politisk er på kanten, veldig mange rockegrupper gjør det samme....

Lenke til kommentar

Et "Bænd" skrives "band"

så det går ikke an å innføre nye slænguttrykk da... :ermm:

Det fins jo få BÆND(jeg liker også å si korps) som har riktig politisk syn da...

Jeg mener, stort sett alle ræppere promoterer ting som politisk er på kanten, veldig mange rockegrupper gjør det samme....

Det er ikkje lov å skrive slang, uansett om du synest vi burde innføre det eller ikkje.

Lenke til kommentar

nei dere har jo rett, burde ikke ha noe å si.. men uansett en 50cent sang som hans sier hans skal probbe 10 hvite folk med bly, og en nasjonalistisk jeg hater jøde sang burde kanskje være noe av det samme..

men hadde ikke turt å ha oppe vinduet så alle som går forbi kunne høre hva jeg hadde på

Lenke til kommentar

heh oppdaget noe mystisk for et par uker siden, det var et norsk jazzkor som skulle opptre i tromsø, som kalte seg Ultima Thule, jeg konfronterte dem med at det var et svensk band som het det samme som også hadde hatt navnet noen år før at jazzkoret startet. de ga meg aldri noe svar på det, og jeg er en fan av Ulitma Thule og de har ikke bare "nasjonalistiske" sanger, de har mange andre låter, jeg vil faktisk gå så langt som å si at de har flere "normale" låter enn "nasjonalistiske"

tekstene ligger på nettet, bare å lete opp og se selv.

Endret av Dwagon
Lenke til kommentar
Man hører da på Tenacious D selv om de sier ; fuck her gently.

Nei det gjør vi ikke det! :p

Hvem hører på tekster, da?

Ehm.. Tekstene er en stooor del av sangen.. om en bra sang har en elendig tekst.. så trekker det mye ned..

Musikk med en sykt god tekst er hundretusener ganger bedre enn en sang med dårlig tekst.. tro meg! :w00t:

Endret av HiTeCk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...