hifiking Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Skal bygge en PC for en som driver med videoredigering, han har veldig lyst på 2 stk cpu. Han bruker Adobe Premiere Pro. Er det noen fordeler ved å ha 2 stk cpu da? Har satt sammen 2 forskjellige pc`r. Hvis noen er interessert heter de Makk og Makk2 i prisguiden->handlevongner. Lenke til kommentar
eddott Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Du kunne godt lagt til linkene til handlevognene. Her er de: Makk Makk2 Hva med en dobbeltkjerneprossesor istedet? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Du kunne godt lagt til linkene til handlevognene. Her er de:Makk Makk2 Hva med en dobbeltkjerneprossesor istedet? Takk for linkene. Er det like bra med en dobbeltkjerne som to stk andre sånn ytelsesmessig? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Er det like bra med en dobbeltkjerne som to stk andre sånn ytelsesmessig? Du får bedre ytelse med dobbelkjerne enn med to prosessorer. Mest fordi hovedkort til to prosessorer er konstruert for maks stabilitet, mens vanlige hovedkort er tunet for bedre ytelse. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Det spørs om programmet han bruker og funksjonene har bruker mest CPU tid på er flertrådet. Ved selve bruken av Premiere tror jeg harddisken er den største flaskehalsen og det er lite som krever mye CPU tid, men i det han skal rendre vil det kreve en del mer CPU. Og da spørs det til hva han rendrer filmen. Flere MPEG2 (DVD) encodere er flertrådet og det samme er Microsoft sin WMV encoder, men f.eks DivX og Xvid er ikke. (det kan være den helt nye Divx6 er, men det tviler jeg på) En stor fordel med dual/dualcore er at han kan bruke maskinen samtidig som han rendrer filmen. Det Dragavon sier stemmer for AMD, men ikke for Intel i mange tilfeller afaik. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Det blir intel cpu. Har skjermkortet mye å si i videoredigering? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Det blir intel cpu. Har skjermkortet mye å si i videoredigering? Da bør du kjøpe Pentium D 830. Det tror eg er det beste kjøpet. Eventuelt 840. Dersom du går over på to stk Xeon så blir hovedkortene altfor dyre til at det kan forsvares. Skjermkort har minimalt å si for videoredigering, det er stort sett prosessormat. Eg hadde spart inn på skjermkortet dersom ikkje spill har høy prioritert. Lenke til kommentar
eddott Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Du trenger en bra strømforsyning også. Ligg unna Q-tek, de er absolutt ikke kjent for å lage bra strømforsyninger. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Ok, skal sette opp en Pentium D med et billigere skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå