Gå til innhold

Ny klapptelefon (vurderer RAZR V3 eller E730)

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal nå ha ny klapptelefon (bytte ut Nokia 3650)... Jeg har sett på mange typer klapp og synes MOTOROLA RAZR V3 var utrolg stilig. Det jeg er veldig obs. på nå når jeg kjøper ny mobil er at det er klapp, har kamera og mp3 som ringetone. Jeg synes denne mobilen passer til mine behov bortsett fra at det kun er 5mb minne og jeg kan derfor nesten ikke ha noen sanger på den. Må ta feks. de 2 første minuttene av en sang, ta lav lydkvalitet og så legge dem inn.

Hvis jeg ikke skal velge denne mobilen, hvike klapptelefon bør jeg da velge?

Jeg har tele2 abonnement, så det hadde vært fint og den mobilen jeg velger kan vidreføre nummeret og abbonementet!

Takker for svar! :thumbup:

Endret av Jihadinmymind
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du med de 2 første minuttene av en sang? Det vil jo aldri ringe så lenge. Vil du høre på mp3 så kjøp w800 e.l.

Jeg har V3 og den fungerer utmerket. Det lille minne er selvsagt hemmende, men jeg klarer fint å leve med det selv om jeg var vant med 130 mb på min sx1.

Kvalitetsfølelsen er på topp og skjermen er stor og god.

Den medfølgende usb kabelen gjør det lett å flytte ringetoner/bilder og sync til pcen. Jeg jobber med bærbar pc hver dag, og har stort sett telefonen koblet til pcen. Den lades når den er tilkoblet :) Da kan man skrive og motta meldinger på pc. Det fungerer strålende.

Det er iTap på V3. Det kan være litt uvant i begynnelsen, men nå vil jeg påstå at det er bedre enn "vanlig" t9. Telefonen foreslår hvilket ord man skriver og dersom man trykker oppover vil telefonen godta ordet og lage et mellomrom. Dersom man ikke bruker ordforslagene fungerer det hele som "vanlig" t9. Det kan være litt vanskelig å skrive ord som ikke ligger i ordlisten, som testen av E398 viser. Jeg vil tro at testeren ikke har vist nok tålmodighet der, og beskriver det svært vanskelig. For å legge til nye ord holder det som regel å taste ordet i to/tre deler f.eks med-i-sin. Telefonen husker da ordet og vil foreslå medisin neste gang man trykker m-e-d. Jeg syns det hele fungerer ganske så elegant, og kunne ikke tenkt meg å gå tilbake til vanlig t9.

En ulempe er da at skjermen lett tar til seg smuss fra tastematten (som er veldig behagelig å bruke)

En annen ulempe er kameraet. Det er et dårlig vga kamera, men holder godt til det det er beregnet for, nemlig mms bilder.

Ellers er telefonen solid og tiltrekker seg blikk. Når flippen er åpen blir vinkelen mellom taster og skjerm forholdsvis stor. Dette er veldig bra! Prøv selv og sammenlikn med Siemens CL75. Den store vinkelen gjør det lettere å betjene telefonen. Batteritiden er også meget god.

De viktigste ulempe er minnet og kameraet.

Lenke til kommentar

Takk for svar Shhh.. Mye overbevisende i det du sier men jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gå for V3 eller E730... Noen som har noen for eller motargumenter? Tåler V3 mye, spør du meg virker det som om den er litt pinglete ut... men men... Jeg kommer til å gå for en av disse 2... Håper noen har noen gode argumenter som klarer å overtale meg...

Lenke til kommentar
E730. Kor ny er den? Er dette ein mobil å anbefale?

Er det mp3 som ringetone på den? Hvordan er volumet og kvaliteten? Tåler den å bli mistet i bakken?

Motorola Razr er en nisje og designer mobil. For de som vil ha noe vakkert og ikke bryr seg om så stort mye mer.

Hvis kravet ditt er å tåle et fall i bakken, så er jo ikke Motorola noe mer egnet til det enn andre.

Jeg tror du har større krav til innmaten enn det Motorola kan tilby med Razr. Samsung har noen veldig flotte klapp telefoner. Ta en titt på dem. Som andre her også har nevnt.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Motorola RAZR v3 er jo først og fremst en designmobil for de som vi skille seg ut, den har et veldig dårlig kamera i forhold til andre mobiler, på ca 0,3mpxl (vga).

Som du sier har den bare 5 mb interminne, jeg går ut i fra at ca 2mb av disse går med til innhold som allerede er lagret på mobilen ,da sitter du igjen med 3mb, noe som nesten er nok til 1 mp3 sang, i tillegg skal du vel ha en del sms meldinger lagret på den, og kanskje noen bilder.

Da blir det fort ikke plass til den ene sangen en gang.

Så hvis du ønsker en mobil som skiller seg ut fra andre, og bare har planer om å bruke den til sms og å ringe, så velg v3, ( på grunn av at den er så tynn, vil jeg tippe at den tåler lite.)

E730 er en mye nyere telefon enn v3, den har et 1,3mpxl kamera og 96 mb minne, noe som holder til ca 20 sanger, dette er heller ikke mye hvis du skal bruke den til ren mp3 spiller.

E730 er på spesifikasjonssiden en bedre telefon en v3, og den har og et design som mange liker. så velg E730 hvis du vil ha en god telefon med et annerledes design, og ikke trenger absolutt det beste som er på markedet i dag.( E730 har en "gummi-aktig" overflate så jeg vil tro den tåler litt mer enn v3.)

Hvis du skal ha en mobil som skal brukes mye til mp3 er garantert SE w800i det beste valget.

Tele 2 har de både E730 og RAZR v3, v3 koster 529kr, mens E730 koster 929kr.

Endret av Sondre05
Lenke til kommentar

Takk for info so far... Skal dra til elkjøp idag for å se på vegge mobilene, i dette øyeblikket heller jeg litt mer for E730. Jeg må nevne at jeg kun har lyst på mp3 for å ha det som ringetone, sitter seff på en ipod :D. Noen som har hørt forskjellen på volumet og kvaliteten på mp3 sanger på de 2 mobilene?

Lenke til kommentar

Amobil's test av E730 ;)

Var på elkjøp, kunne dessverre ikke kjøpe mobil siden mitt abbonement er registrert på pappa. Skal tilbake senere i uka og kjøpe. Har bestemt meg for å kjøpe E730... En ting jeg lurer på er, hvordan er mp3'en som ringetone på den mobilen... Spiller den høyt og er det bra kvalitet?

Lenke til kommentar

Amobil's test av E730 ;)

Var på elkjøp, kunne dessverre ikke kjøpe mobil siden mitt abbonement er registrert på pappa. Skal tilbake senere i uka og kjøpe. Har bestemt meg for å kjøpe E730... En ting jeg lurer på er, hvordan er mp3'en som ringetone på den mobilen... Spiller den høyt og er det bra kvalitet?

Angående lyden vet jeg ikke, men jeg vet at den vibrerer, så ringe, så vibrere, så ringe. Mao, den kan ikke ringe og vibrere samtidig :no:

Lenke til kommentar

Amobil's test av E730 ;)

Angående lyden vet jeg ikke, men jeg vet at den vibrerer, så ringe, så vibrere, så ringe. Mao, den kan ikke ringe og vibrere samtidig :no:

Synes bare vibrering er sykt irreterende og fjortiss så det bryr ikke meg liksom :p

Lenke til kommentar

Amobil's test av E730 ;)

Synes bare vibrering er sykt irreterende og fjortiss så det bryr ikke meg liksom :p

Vibrering er da ikke fjortiss ;) Jeg trur alle kommer til å savne vibrering på telefonen :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...