Gå til innhold

LCD-Display -kan det brukes..(?)

Anbefalte innlegg

Jeg og "Dings" var en tur på søppelfyllingen. Der fant vi et flunka nytt LCD-DISPLAY..

Bilder på: http://home.no/fjoslukt/pic1.jpg

(Bildene har navn fra pic1 til pic4)

Det går ikke an å skru den opp, forresten. Da må en bruke makt!

Det er festet 2 lapper på baksiden.. På de står det:

LM32P10 og 94J00233A

Vi lurer på om hvis den virker, om det da er mulig å lage/lodde på ett eller annet som gjør at den vil virke i pc'en?

Hva trenger vi av utstyr og på hvilken port skal det loddes på?

Takker for alle henvendelser!

[ Denne Melding var redigert av: Fjøslukt på 2002-08-19 20:44 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, til å være deg "Hondaen" så var det et litt tynt svar.. Du pleier jo alltid å gi så gode og utfyldende svar om alt ting..

Hvordan finner vi ut av hvilken ic-kontroller den har? Må vi skru opp greien? Vi har ikke peiling i det hele tatt, så vi trenger all den hjlpen vi kan få...

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Quote:

Dings skrev (2002-08-19 19:55):

Hvordan finner vi ut av hvilken ic-kontroller den har? Må vi skru opp greien? Vi har ikke peiling i det hele tatt, så vi trenger all den hjlpen vi kan få...

Mvh.

Dings

noter ned alt som står på enheten; klistrelapper, merkinger på ICer (hvis dere skrur den opp) osv. Alt dere kan se av skrift. Når dere har det er det bare å begynne å søke på nettet (google er din venn :wink: ) Poster dere alle bokstaver/tall som dere ser her kan dere sikkert få hjelp til å søke. Om ikke man skrur opp og leser på chipper kan man allikevel kanskje finne ut av spesifikasjoner ved å søk på modul-nummerene. Jeg så ihvertfall 2 lapper som det ikke gikk ann å lese hva det sto poå ut fra bildene. Hvis dere poster hva det står på de er det sikkert flere her som kan hjelpe dere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-19 19:55, Dings skrev:

OK, til å være deg "Hondaen" så var det et litt tynt svar.. Du pleier jo alltid å gi så gode og utfyldende svar om alt ting..

Jeg kan ikke gi et utfyldene svar når du overhodet ikke kommer med noe informasjon om lcd displayet.

Det er ganske så opplagt ?

Derfor ba jeg deg finne ut hvilken ic som styrer displayet-hvis det idetheletatt har en slik ic påmontert.

Hvis du klarer å finne ut hvilken ic dette er og samtidig finner et program på nettet som er laget for å gi instrukser til denne ic`en gjennom serieporten f.eks, så skal det gå greit.

Hvis ic`en derimot er relativt ukjent og du må programmere driverprogrammet til ic`en selv...da tror jeg du kan legge den på hyllen ;)

Lenke til kommentar

Hondaen:

Var ikke slikt ment da.. Det var bare det at jeg for det første ikke vet hva en ic er, og for det andre ikke vet hvordan jeg finner ut av hvilken det er (ok, jeg klarer å tenke meg til at jeg kan skrive av evt, bokstaver og tall som står på denne icen..)

Nå var det også slik at jeg ikke hadde displayet forran meg da jeg postet, og dette sammen med at jeg glemte å tenke før jeg skrev førte til et dårlig innlegg...

Nå har vi postet all infoen vi fant, men kanskje det er best som du sier, kanskje vi burde drite i hele greien...

Mvh.

Dings.

Lenke til kommentar

Et raskt søk på google etter det jeg tror er kontroll ic`en din displayet ditt, SHA LM64K836 , så virker ikke den så populær blandt case moddere verden over.. få tak i et program som styrer denne kan derfor bli problematisk :(

Kanskje noen andre har vært borti denne ic`en ?

Lenke til kommentar

Quote:

Fjøslukt skrev (2002-08-19 20:53):

Fant litt informasjon ang skjermen, men noe klokere ble vi ikke.. Noen som har noen ideer til oss..

Informasjonen ligger i alle fall her:

Hvilket model nr har dere (sidendere vet at dette dataarket passer til deres model) ? LM32010P, LM32K10, LM32K101, LM32P18 eller LM32008F?

Hvis displayet virker må jeg bare si; **** jeg er misunnelig! Men antakelig er det en grunn til at det har blitt kastet.

Når det er sagt, er det nok et display som man må kunne mekke og ordne og finne ut av selv og ikke være avhengig av at andre her på forumet skal kunne forklare at du bare skal koble det slik og laste ned software der.. bla, bla, bla,

Dette er et diplay som man kan gjøre mye med, men det er ikke noe standard casemod-display (som hondaen nevnte).Det er et grtafisk display som kan brukes som monitor hvis man har rett vga-overgang, (riktignok med lav opløsning... og antakeligvis bare monocrome) og etter hva jeg så etter litt søking kan man også få touch-modul til det. Skal man bruke det til casemod for å vise noe tillegsinfo (sånne standard funksjoner som man har i diverse små styre programmer som ekisterer til alfanumeriske display) må man nok kunne ganske mye om elektronikken og kontrolleren.

Hvis du kan fortelle hvilken model det er dere har (ikke bare vise til et dataark som forteller meg at det er en eller annen Sharp model) så kanskje jeg kan hjelpe deg å søke litt og henvise deg til noe linker på nettet, men jeg antar at dette fort blir for komplisert til at det kan veiledes over forumet eller mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...