Gå til innhold

Umulig å få kontakt mellom Ipod -> PC

Anbefalte innlegg

Min 15gb 3.generasjons ipod 8 (tror det er 3.) funket som den skulle før sommerferien. Når jeg kom tilbake fra sommeferien, får jeg plutselig ikke kontakt med pc`en når jeg koblern til. Dvs, den begynner å lade ( firewire ) , men ingen kontakt oppnåes. Firewire-porten er i orden, har sjekka.

Etter flere uker med tukling, vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg har ikke garanti på den lenger. Tviler på at ledningen er ødelagt, da hadde den vel ikke begynnt å lade.

Hva skal jeg gjøre? Er nå max lei av alle låtene på den, UTROLIG frustrerende. setter meget stor pris på noen tips gutta. :cry:

edit: har ikke prøvd å koble den til på en annen pc ennå, kjenner ingen i nærheten med fire-wire port.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt akkurat samme problemet selv med min iPod mini. Det du trenger å gjøre er å resette iPoden. Se i manualen. Tror det var noe slik at du skrudde først hold på, deretter av, også holdt du inne meny knappen og den midtre knappen nede i 10 sek.

Hmm. jeg har restarta den mange ganger, har også gått inn på disk menyen hvis det er den du mener?

holde inne forward og backward knappene? Funker ikke :(

det med usb though kunne vært noe, MEN, går det an som sagt?

Lenke til kommentar
Les på linken jeg postet. Ja, du kan trygt bruke den USB kabelen som fulgte med iPoden til å koble den til PC'en.

Dette skal jeg sjekke nu, ettersom jeg mener det IKKE fulgte med noen usb kabler!

EDIT: Stemte det, ingen usb kabler fulgte med! Noen som tenkte feil her.hehe

Endret av asad
Lenke til kommentar

Ok, jeg trodde det fulgte med både USB og FireWire kabler med 3G iPoder. (Dette var kanskje bare de første 4G og 1G mini'ene dette gjaldt).

Du kan også prøve å kjøre iPod Updater og formatere/gjennoppbygge iPoden (hvis iPod Updater programmet finner iPoden da selvsagt). HVis ikke kan du jo prøve med en USB kabel, bare husk at PC'en må støtte USB 2.0

Lenke til kommentar
Ok, jeg trodde det fulgte med både USB og FireWire kabler med 3G iPoder. (Dette var kanskje bare de første 4G og 1G mini'ene dette gjaldt).

Du kan også prøve å kjøre iPod Updater og formatere/gjennoppbygge iPoden (hvis iPod Updater programmet finner iPoden da selvsagt). HVis ikke kan du jo prøve med en USB kabel, bare husk at PC'en må støtte USB 2.0

Saken er at pc`en overhodet ikke finner ipoden. Det er som om den ikke hadde vært der. Den begynner bare å lade. Ingen usb kabler vil passe, pga inngangen til ipoden, så det er uaktuelt. :(

Er ikke garanti på den heller nå :cry:

Lenke til kommentar

Saken er at pc`en overhodet ikke finner ipoden. Det er som om den ikke hadde vært der. Den begynner bare å lade. Ingen usb kabler vil passe, pga inngangen til ipoden, så det er uaktuelt. :(

Er ikke garanti på den heller nå :cry:

Joda, en USB kabel vil passe. Du må ha en spesiell dock til usb kabel som du får kjøpt for en 200-300kr som passer inn nederst på iPoden.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302331&cks=PRL

(Hvis du ikke har en slik port nede, men en 6 Pols FireWire kontakt på toppen av iPoden har du en 2G iPod, og ikke en 3G iPod.)

Edit: La til link.

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Ja, men det er godt mulig det ikke funker med en usb kabel heller da :( Vet jo ikke det. Har ikke penger å sløse akkuratt nå... det er så rart. Alt fungerte FØR sommerferien. Plutselig blir det kluss. Brukte den ikke så mye engang!

stod på apple sine sider at de erstatter en ipod hvis det er noe gærnt med den, for 250$. lol. det er jo nesten en ny ipod i butikken det.

Lenke til kommentar
Har hatt akkurat samme problemet selv med min iPod mini. Det du trenger å gjøre er å resette iPoden. Se i manualen. Tror det var noe slik at du skrudde først hold på, deretter av, også holdt du inne meny knappen og den midtre knappen nede i 10 sek.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61705

4979257[/snapback]

Jeg fikk nettopp samme problemet med Nano'en min. Linken i quoten fikset problemet, som beskrevet av Monkey. Weee

Lenke til kommentar
Hmm. jeg har restarta den mange ganger, har også gått inn på disk menyen hvis det er den du mener?

holde inne forward og backward knappene? Funker ikke :(

det med usb though kunne vært noe, MEN, går det an som sagt?

4979273[/snapback]

hørtes ikke ut her som om du skjønte hva som skulle gjøres, da du snakker om gå inn i menyen, og holde på forward og back knappene. Simply skru hold på ipod'en på og av, så holder du den øverste knappen og den i midten (samtidig) inne i 6-10s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...