Gå til innhold

Tips for rock og metal


Pearl Jam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som du liker tung rock og metall utenom det aller tyngste.. Noe som kan minne om Judas Priest, Black Sabbath og kanskje Iron Maiden er Savatage. :love: Jeg hører veldig mye på Savatage for tiden, og det er rett og slett genialt. Noe annet i samme gata er Iced Earth. Det er også verdt å sjekke ut. Andre band som er verdt å nevne er Masterplan, Falconer, Grave Digger, Edguy*, Firewind, Symphony X, Sonata Arctica, Nocturnal Rites, Kamelot, Norther, Angra og Pagan's Mind. Fra Sonata Arctica vil jeg anbefale albumet "Winterheart's Guild", og fra Symphony X vil jeg anbefale "The Odyssey". De andre bandene må du nesten finne ut av selv.

 

Ellers kan vi nevne noen band som faller litt i samme sjanger som Metallica, og noe som er litt hardere.. Jeg vil da anbefale Pantera og Damageplan. Andre band som du kan sjekke ut er The Haunted, Imbalance, Mourning Caress, Soilwork, Omnium Gatherum, Susperia, Arch Enemy, Edge Of Sanity, Wintersun og Unleashed. Fra Edge Of Sanity vil jeg anbefale albumet "Crimson II", og de andre må du finne ut av selv.

 

Ellers vil jeg få lov til å introdusere deg for mine favoritter (selv om du ikke spurte). De er absolutt verdt å sjekke ut. Moonsorrow, Turisas, Ásmegin, Månegarm, Finntroll, Windir og Ensiferum. Fra Moonsorrow bør du sjekke ut albumene "Kivenkantaja" og "Suden Uni", og fra Windir bør du sjekke ut "1184". De andre må du atter finne ut av selv.

 

...og hvis du liker slik musikk kan jeg jo nevne Sirenia, Tristania og Orphanage. Fra Sirenia bør du sjekke ut "An Elixir For Existence", og de andre må du finne ut av selv.

 

Dette skulle gi deg noe å holde på med! :thumbup:

 

*kun utgivelsene fra og med albumet "Hellfire Club"

Lenke til kommentar

Rolig:

-System Of A Down med albumene : "Toxicity", "Mezmerise" og "Steal this Album" New Metal

-Highland Glory med "From The Cradle To The brave" Norsk Power Metal

-Paradise Lost med "One Second" Doom Metal

-Iron Maiden med alt, kan jo begynne med "Number Of The Best" og "Fear Of The Dark". New Brittish Wawe Of Heavy Metal

-Yngwie Malmsteen med Rising Force

-Rhapsody med "Tales From The Emerald Sword Saga" Power Metal

 

Her er det noe som kan ligne litt på det du hører, og noe nytt.

 

Hardere

 

-Amon Amarth med "Fate of Norns" Viking inspirert Death Metal

-Ásmegin med med "Hin Vordende Sod & Sø" Norsk Viking/Folke Metal

-Einherjer med "Odin Owns Ye All" Norsk Viking Metal

-Kampfar med "Mellom Skogledde Aaser" Norsk Vikinginspirert Black Metal

-Satyricon med "Nemesis Divina" Norsk Black Metal

-Ulver med "Bergtatt" og hvist mulig demoen "Vargnatt" Norsk black/forskjellig Metal/forskjellig.

-Dimmu Borgir med "Stormblåst" Norsk Black Metal

-Burzum med "Hvis Lyset Tar oss" Norsk Black Metal

-Mayhem med-De Mysteriis Dom Sathanas-1994

-Windir med alle album, hør alt. Heidra Valfar.

 

Noe jeg vill anbefale til alle er jo Excrementory Grindfuckers, noe av det beste som er lagd i historien..

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
Ser ut som den lista er ganske komplett, eneste jeg vil legge til (...)

Nei, nei. Det der du tar feil. Det herlige med en musikksamling er at den aldri noensinne er komplett. :)

 

Synes trådstarter burde prøve seg på Faith No More og Incubus, og kanskje Isis og Pelican om noe sånt eventult skulle falle i smak. Det gjelder vel uansett å gå på alt med et åpent sinn. Og hva med Tool og A Perfect Circle og The Mars Volta? Synes i hvert fall noe av det burde sjekkes ut. :)

Lenke til kommentar
Kan bare legge til at jeg ikke TAKLER black metal, death metal osv...

Men jeg har fått kjempe mye gode tips!

Etter det jeg vet er jo In Flames døds metall, og mener at du nevnte at du hørte på de. Og vill likevell anbefale deg det jeg anbefalte, er bare til å gå ut med åpent sinn, så kan du muligens finne deg et nytt favorittband. Er ikke mange år siden jeg hørte på det du hører på nå, nå hører jeg nesten bare på svart/døds/viking metall.

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
Kan bare legge til at jeg ikke TAKLER black metal, death metal osv...

Men jeg har fått kjempe mye gode tips!

Etter det jeg vet er jo In Flames døds metall...

In Flames er mer melodic death / melodeath / gøteborg metal...

Denne sjangeren er langt ifra så brutal så "skikkelig" death metal.

Lenke til kommentar

Så ikke Alice in Chains på den listen... Da sier jeg det: Alice in Chains. Dirt-albumet er genialt.

 

Ellers er Opeth dritfett. Blackwater Park, Deliverance og den siste platen (husker ikke navn i farten) er mine favoritter. Men jeg hører kun på de om høst og vinter. Om sommeren fungerer de liksom ikke lenger. Grilling, bading, øl og Opeth? Vel...

Endret av Toa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...