Gå til innhold

Bærbar pc finner ikke nettverksprinteren.


Anbefalte innlegg

Jeg har en hp photosmart 3310 multifunksjonsskriver som jeg har satt opp på det trådløse nettverket. Denne fungerer helt greit opp mot powerbooken. Jeg har også installert printeren på den bærbare pcen. Problemet er at pcen ikke finner printeren, og printeren har heller ikke komunikasjon mot pcen. Siden jeg for det meste bruker mac sliter jeg litt med feilsøkingen på pc. Er det noen som kan hjelpe meg med en enkel forklaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt om jeg forsto om problemet var på den MAC'en eller ikke.. Men forsto det slik at det var på PC'n...

 

Skriv ut en test side på skriveren så du finner IPadressen til skriveren... (Denne finnes mest sansnsynlig inne på menyen(setup), system configuration - Self test eller.no tenker jeg) Der skal det stå IP-Adressen til skriveren...

 

Så på datamaskinen din så tar du: Start - kjør - og skriver inn CMD (så enter)

Kommer da et svart vindu opp, hvorav da du skal skrive inn: ping (IP adressen)

 

Eks: ping 192.168.0.100

 

Sjekk om du da får Forespørsel Avbrutt eller om du får Svar..

 

Vennligst skriv også IPadressen her til den..

 

Et annet tips er å skru av alt av branvegg og antivirus når du installerer...

Lenke til kommentar

Jeg har pinget skriveren fra pcen, og fått svar. Så forbindelsen ser ut til å være i orden. Jeg får også skrevet ut fra pcen nå.

 

Men når jeg scanner et dokument på skriveren og skal overføre dette, finner skriveren bare macen min. Hvordan får jeg pcen inn på lista der jeg velger hvilken maskin filen skal sendes til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...