Gå til innhold

Minnehastigheten til en 2.4Ghz P4

Gunder1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes én P4 2,4 med 200 MHz FSB (effektivt 800 MHz), og én P4 2,4 med 133 MHz FSB (effektivt 533 MHz), og faktisk en siste med 100 MHz FSB (effektivt 400 MHz).

Men siden SiSoft Sandra viser 133 Mhz FSB (effektivt 533 MHz), så kan du være sikker på at det er det den kjører på.

Med en FSB på 133 Mhz, kjører da minnebussen på 133 MHz (effektivt DDR266), men det gjør ingen verdens ting fordi alle minnebrikker er bakoverkompatible (de kan kjøre på helt andre hastigheter enn de er spesifisert til). Dermed kan du fint bruke de DDR400-brikkene du har linket til.

:)

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Det jeg syntes var litt rart var at det stod en 512Mb brikke(ikke 2x256 som sandra sa) og den var pc2100 hastighet, jeg tok en av mine 1024Mb pc3200

Spørsmålet mitt nå er: klarer pc`en å utnytte ramhastigheter helt opp til 533? er det da veldig mye å tape på å kjøre begge brikkene (1.5Gb) i da de klokkes ned til pc2100 hastiget :hmm:

Lenke til kommentar
Spørsmålet mitt nå er: klarer pc`en å utnytte ramhastigheter helt opp til 533? er det da veldig mye å tape på å kjøre begge brikkene (1.5Gb) i da de klokkes ned til pc2100 hastiget :hmm:

Hovedkortet greier ikke å kjøre minnet på DDR533. Minnebrikkene vil kjøres på DDR266 (PC2100) uansett hvor mange brikker du setter i. Eller var det noe annet du lurte på?

Lenke til kommentar

Hovedkortet greier ikke å kjøre minnet på DDR533. Minnebrikkene vil kjøres på DDR266 (PC2100) uansett hvor mange brikker du setter i. Eller var det noe annet du lurte på?

He he, så hvis jeg bare tar i 1024Mb brikken pc3200 vil den ikke kjøre raskere enn 266 (pc2100) :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...