Pilot_ Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Ifgøle en udnersøkslese ved Cmarbigde Uinevrisett sipller det ignen rlloe i hvliken røfgekkele bokstvanee er. Det estnee som er vkitig er at fstøre og stise boksatv er på rktiig setd, retsen kan vræe hltuer til bluter og du kan ftotsart lsee uetn prblomeer. Dtete er frodi den mnesnekliege hrjene ikke lseer hevr boksatv for seg slev, men odret i sin hleeht. Mrekleig ikke snat Stilig! Endret 9. oktober 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 1) Bra at topic og innhold samsvarer 2) OLD!!!!!!!!111111111 Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 jpep.. kan fkaitsk lsee tkset uetn peborlm Mrekleig ikke snat Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Ifgøle en udnersøkslese ved Cmarbigde Uinevrisett sipller det ignen rlloe i hvliken røfgekkele bokstvanee er. Det estnee som er vkitig er at fstøre og stise boksatv er på rktiig setd, retsen kan vræe hltuer til bluter og du kan ftotsart lsee uetn prblomeer. Dtete er frodi den mnesnekliege hrjene ikke lseer hevr boksatv for seg slev, men odret i sin hleeht. Mrekleig ikke snat Stilig! Dvæen den var mrsoom. Bilr ltit sånn hritrjenem(hjernetrim... Du bør kanskje dele opp sånne sammensatte ord?).... Burde begynne å skrive sånn på forumet... Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Ifgøle en udnersøkslese ved Cmarbigde Uinevrisett sipller det ignen rlloe i hvliken røfgekkele bokstvanee er. Det estnee som er vkitig er at fstøre og stise boksatv er på rktiig setd, retsen kan vræe hltuer til bluter og du kan ftotsart lsee uetn prblomeer. Dtete er frodi den mnesnekliege hrjene ikke lseer hevr boksatv for seg slev, men odret i sin hleeht. Mrekleig ikke snat Stilig! Dvæen den var mrsoom. Bilr ltit sånn hritrjenem(hjernetrim... Du bør kanskje dele opp sånne sammensatte ord?).... Burde begynne å skrive sånn på forumet... Hehe, ja, vikan begynne å skrive sånn her på forumet.. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Rekkefølgen på ord spiller en stor rolle, rekkefølgen på bokstavene i ordene er ikke så viktig. Og som sosohal sier: Old. Vært oppe her før. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Rekkefølgen på ord spiller en stor rolle, rekkefølgen på bokstavene i ordene er ikke så viktig. Og som sosohal sier: Old. Vært oppe her før. Jeg sa vel egentlig begge deler du sa. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Ok. Men følte bare du hadde et (to faktisk) slikt viktig poeng så jeg måtte bare gjenta deg. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Lsee uetn plemborr er vel å tkrkee det ltit lgnat? Det tar lrngee tid for meg å lsee en tkset der benavtsoke er persaslt hetulr til btelur enn det, for meg, tar å lsee en frfelii tkset. Enkelt å forstå det jeg skrev over? Jeg bare byttet litt om på plassene, men første og siste bokstav er den samme som i det egentlige ordet. Prøv nå å forstå hva jeg skriver her: kaanagnrpemmuit omnibrelømg okotiepootmaon tieersneger tjosmafrosnigleglin Fasit står i hvitt under i samme rekkefølge: kaliumpermanganat ommøblering onomatopoetikon tegneserier tilleggsinformasjon Dessuten støtter jeg sosohals to punkter.. Edit: Petter var her Endret 9. oktober 2005 av KaYcH Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Sorry hvis den var old da Søkte etter det på google, fant bare den setningen brukt på en msn-profil til en fyr elns. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) er norsk ordstilling siden ikke viktig er et kasuspråk (siden norsk ikke er et kasuspråk er ordstilling viktig) Endret 9. oktober 2005 av cyberPanda Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Lsee uetn plemborr er vel å tkrkee det ltit lgnat? Det tar lrngee tid for meg å lsee en tkset der benavtsoke er persaslt hetulr til btelur enn det, for meg, tar å lsee en frfelii tkset. Enkelt å forstå det jeg skrev over? Jeg bare byttet litt om på plassene, men første og siste bokstav er den samme som i det egentlige ordet. Prøv nå å forstå hva jeg skriver her: kaanagnrpemmuit omnibrelømg okotiepootmaon tieersneger tjosmafrosnigleglin Fasit står i hvitt under i samme rekkefølge: kaliumpermanganat ommøblering onomatopoetikon tegneserier tilleggsinformasjon Dessuten støtter jeg sosohals to punkter.. Edit: Petter var her Oki, for å svare på den utfordringen: Som jeg sa i min første post bør man på en måte dele opp sammensatte ord. Eks: tngeesireer ommniøelrbg Der har jeg hatt første og siste bokstav i "tegne" være på riktig plass, og første og siste bokstav i "serier" være på riktig plass, tilsvarende med ommøblering. Om det blir noe lettere, får andre bedømme... Dessuten vil jeg si at fremmedord ikke burde skrives på den måten, siden de ikke er norske, og onomatopoetikon er ikke et ord som brukes ofte, og dermed "kjenner" vi ikke ordet så godt.. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 som sagt, har topic vært oppe et par ganger.. *ønske tråden stengt* Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Oki, for å svare på den utfordringen:Som jeg sa i min første post bør man på en måte dele opp sammensatte ord. Eks: tngeesireer ommniøelrbg Der har jeg hatt første og siste bokstav i "tegne" være på riktig plass, og første og siste bokstav i "serier" være på riktig plass, tilsvarende med ommøblering. Om det blir noe lettere, får andre bedømme... Dessuten vil jeg si at fremmedord ikke burde skrives på den måten, siden de ikke er norske, og onomatopoetikon er ikke et ord som brukes ofte, og dermed "kjenner" vi ikke ordet så godt.. ...og derfor er nettopp bokstavenes rekkefølge viktig.. på norsk deler vi _ikke_ opp ord, hvilket gjør at ordene blir lengre. Og vi har dessuten mange ord som ikke er sammensatte, men som fortsatt er lange. Jeg ville for eksempel ikke forstått at: pelemborr <-> problemer benavtsoke <-> bokstavene persaslt <-> plassert Jeg ville heller ikke forstått at: tngeesireer <-> tegneserier ommniøelrbg <-> ommøblering Om du bytter om rekkefølge på to-tre bokstaver i et ord, eller glemmer en bokstav, så forstå man fortsatt sammenhengen, men om man bare plasserer bokstavene der man har lyst, kan det bli vanskelig å forstå. Bokstavenes posisjon _har_mye_ å si. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 tror vi har hatt denne oppe et X antall ganger før. STenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg