Keylar Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Ja som sagt har jeg skifta den ene harddisken min, har kjøpt meg en flunkende ny Western Digital Caviar SE 250GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM . Etter jeg har partisjonert den og alt det andre pjattet og endelig fått musikken min og lignende på den så hakker den støtt og stadig hver gang jeg bruker tunge programmer som f.eks DC+ eller Adobe Photoshop. Hele pcn blir "grøtete" og det står CPU Usage 100% hele tiden. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Sjekk i kontrollpanel - System - Enhetsbehandling om disken din står som Ultra DMA mode 5, eller om den står som PIO. Dersom den står som PIO, vil ting gå fryktelig treigt. Du kan jo også laste ned HD Tach 3 og kjøre en test på disken din for å sjekke hva den yter. Resultater kan du legge ut her, så får vi vurdere om disken din fungerer som den skal. Lenke til kommentar
Geddy Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Disken står muligens i PIO, når den bør stå i DMA! For å rette opp i dette, Gå i Enhetsbehandling -> IDE ATA/ATAPI-Kontrollere -> Primær/Sek IDE-Kanal -> Avanserte instillinger -> sett disse til "DMA hvis tilgjengelig" Håper dette hjelper! Geddy Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Takker og bukker Playmofetish & Geddy for raske svar, ser ut som det løste mitt problem! . *off to Photoshop* Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Du er nok ikke den første som har hatt det problemet Det funket med en gang du endret til DMA og restartet eller noe? Lenke til kommentar
Geddy Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Du er nok ikke den første som har hatt det problemet Det funket med en gang du endret til DMA og restartet eller noe? Ja det gode gamle PIO/DMA trikkset er godt å vite om! Geddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå