Gå til innhold

MSI K8N Neo2 Plat. - nettverk + bios problem


Crowly

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt ett MSI K8N Neo2 platinum kort og får ikke Nvidia nettverkskortet til å fungere. I følge device manager så er det ikke noe galt med den, men den får ikke tildelt noen ip fra routeren min. Realtek kortet fungerer greit. Hvis jeg prøver å sette realtek og nvidia i en bro så fungere ingenting. Vet ikke om det kommer av at Realtek er 1Gbit og Nvidia er 100Mbit ?

Er jo ikke ett kjempe problem, men hadde vært greit at alle deler av hovedkortet fungerte som forventet. Jeg har prøvd å med siste drivere både fra MSI og Nvidia. Har også prøvd å disable realtek i bios for å se om ville puste noe mer liv i nvidia delen, men uten resultat. Har prøvd med bios 1.8 (som jeg bruker nå), 1.9 og 1.B, alt med samme resultat.

 

Hvis jeg flasher biosen til versjon 1.9 eller 1.B så får jeg en melding som dette før og etter Raid delen i oppstarten:

 

Warning: Have option ROM can not be invoked (Vendor ID:10DEh, Device id: 00DFh)

 

Alt har sett ut til å fungere greit med selv om denne advarselen kommer opp, noen som vet hva det kommer av og evt hvordan det kan fikses ? Post boot skjermbildet gir ikke noe klar indikasjon på hva det refereses til, ett annet sted for det evt kan sjekkes ut ?

Har gått tilbake til bios versjon 1.8, da den versjonen ikke gir den advarselen.

 

Generelt system oppsett:

 

Amd 64 3500+

4x Corsair XMS3200C2 512

4x Sata Maxtor DiamondMax 10 i raid 0

2x Dvd brenner (LG + Plextor)

Gainward 6800 GT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...