EVH Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hei. Jeg har ikke lagd hjemmeside på en god stund nå, så når jeg bestemte meg for å lage en ny en og legge den ut på serveren, så ville jeg først kvitte meg med skrotet jeg hadde der. Fikk sletta alt bortsett fra cutenews mappa.. Fikk sletta det meste i den og, men cutenews/data/ og cutenews/inc fikk jeg ikke sletta. noen som har no tips på åssen jeg kan bli kvitt det? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Har du alle rettighetene? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Mange webhoster har inkludert en tvangssletting-funskjon i admin panelet. Har du en slik en? Noen ganger blir det nesten umulig å slette en mappe pga tull med rettighetene. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Har du alle rettighetene? Aner ikke. Hva mener du med rettighetene? Det er forøvrig start.no sin server; home.no.net. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Har du alle rettighetene? Aner ikke. Hva mener du med rettighetene? Det er forøvrig start.no sin server; home.no.net. Last ned feks Filezilla, koble deg opp til serveren, høyreklikk på ei fil eller mappe og velg rettigheter. Sett den til 777 og prøv igjen. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Har chmodda den til 777 og prøvd å slette, men hjelper ikke. Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 chmod den til 755 da og se om du får sletta det da... Husk og chmod alle filene og alle mappene... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) funker ikke 777 funker hvertfall ikke 755 da dott Har du ssh tilgang? shell tilgang altså! edit: leifur Endret 10. oktober 2005 av orsus Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Kansje start har noen form for spesielle rettigheter ved 0777 Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Har start selv, aldri hatt problemer. Hvorfor spørr jeg om han har shell nå jeg har start.no selv lurer du kansje? Det gjør jeg også Så du har ikke no shell. ------------------------------------ Men er du sikker på at du chmod'r alle filene i mappen? Pleier å være noe sån "Apply to all" eller lignende Lenke til kommentar
EVH Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Hmm. irriterende problem. Tror det er noe med selve cutenews mappa. Tror det er noe innhold der jeg ikke ser eller no :S Sendte mail til start kundeservice og ba dem om å slette alt på min ftp server, men da fikk jeg svar; "du må logge deg inn på ditt TFP området for å kunne slette innholdet på din side" Huh? Er det skrivefeil eller er tfp noe annet? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Kjempe trykkleif. Hvilken ftp klient bruker du? Lenke til kommentar
EVH Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 sitter på skolen, så husker ikke helt akkurat nå, men ganske sikker på at den heter Smartftp. Fant litt om dette på cutenews sitt eget forum; http://cutephp.com/forum/index.php?showtop...45&hl=uninstall Skjønner ikke en dritt av hva de mener, men virker som problemet er det samme.. Noen som skjønner hva de gjør? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 tror det er denne(http://cutephp.com/forum/index.php?showtopic=8266) tråden du skulle se på. Prøv å last den fila opp på serveren og start(gå inn på path'n via nettleseren din) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg hadde noen lignende problemer, med at jeg ikke fikk slettet noen filer. Fikk en til å lage et PHP-script som sletta dem, så forsvant dem.. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Tror dette kan være noe for deg Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Grunne til at du ikke får slettet noe, er at det er webtjeneren som står som eier av filene du vil slette. dvs. at der er brukeren apache kjører som på serveren som har oppreettet filene, med standard CHMOD (644 for filer og 755 for mapper) For å slette må du enten gjøre det via et script du lager i PHP el. Du kan også kjøre chmod -R 777 via exec(); i den mappa og dermed få rettigheter til å slette filer. Håper dette oppklarte litt, og ønsker deg lukke til videre. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Lurer på om det har noe med .htaccess å gjøre... Lenke til kommentar
EVH Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Takk for all hjelpen her. Skal teste ut dette når jeg kommer hjem og får tid. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Lurer på om det har noe med .htaccess å gjøre... 4998859[/snapback] Nei, har ingenting med .htaccess å gjøre. Det er bare en fil Apache bruker. Når du logger inn via FTP har den ingentin å si utenom at det er en fil som alle andre filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå