Gå til innhold

Problemer med sletting på ftp

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ikke lagd hjemmeside på en god stund nå, så når jeg bestemte meg for å lage en ny en og legge den ut på serveren, så ville jeg først kvitte meg med skrotet jeg hadde der.

Fikk sletta alt bortsett fra cutenews mappa.. Fikk sletta det meste i den og, men cutenews/data/ og cutenews/inc fikk jeg ikke sletta.

noen som har no tips på åssen jeg kan bli kvitt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har start selv, aldri hatt problemer.

Hvorfor spørr jeg om han har shell nå jeg har start.no selv lurer du kansje? Det gjør jeg også :blush:

Så du har ikke no shell.

------------------------------------

Men er du sikker på at du chmod'r alle filene i mappen?

Pleier å være noe sån "Apply to all" eller lignende

Lenke til kommentar

Hmm. irriterende problem. Tror det er noe med selve cutenews mappa. Tror det er noe innhold der jeg ikke ser eller no :S

Sendte mail til start kundeservice og ba dem om å slette alt på min ftp server, men da fikk jeg svar; "du må logge deg inn på ditt TFP området for å kunne slette innholdet på din side"

Huh? Er det skrivefeil eller er tfp noe annet?

Lenke til kommentar

Grunne til at du ikke får slettet noe, er at det er webtjeneren som står som eier av filene du vil slette. dvs. at der er brukeren apache kjører som på serveren som har oppreettet filene, med standard CHMOD (644 for filer og 755 for mapper)

For å slette må du enten gjøre det via et script du lager i PHP el.

Du kan også kjøre chmod -R 777 via exec(); i den mappa og dermed få rettigheter til å slette filer.

Håper dette oppklarte litt, og ønsker deg lukke til videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...