Gå til innhold

Hjelp! Ipoden vil bare omformatteres!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kom nettopp hjem fra ferie i California (USA). Jeg kjøpte en Ipod 20 gig foto der nede, og slengte like godt på en "camera connector", denne dippedutten gjør at en ikke trenger mellomledd mellom Ipod og digitalt kamera for å overføre bilder. Jeg knipset i vei med cirka 500 bilder som jeg slengte inn på Ipoden ettersom minnekortet gikk fullt.

Da jeg kom hjem og endelig skulle få bildene fra Ipoden over til PCen og musikk fra PCen over til Ipoden fikk jeg den sørgelige beskjeden om at jeg måtte omformattere Ipden for å få den til å fungere med PCen. Som vi alle vet vil en formattering av Poden slette alle bildene :no:

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, kan ikke lasta bilder fra Ipod til kamera bare fra kamera til Ipod.

Er det mulig at Ipoden er formatert for MAC og må derfor omformatteres for å funke med PC? I såfall vil det kanskje fungere om jeg kobler den til en MAC og får overført bildene til den :hmm:

Takker for innlegg :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPoden må være formatert for å kunne kobles til pc'n hvis ikke den er synca til den pc'n fra før.

Det går kanskje å koble til mac, men jeg tviler.

Eneste du kan prøve er å koble den via firewire å få den til å være ekstren disk, men det er ikke sikkert det går.

Lenke til kommentar

Nye iPod'er er vel formatert til MAC fra Apple i utgangspunktet?

Så for å brukes på PC, må de reformateres mot en PC først.

Og for å få ut noe som ligger på harddisken før den blir reformatert mot Windows (og innhold blir slettet) så må du bruke en MAC!

Lykke til, det finnes jo flere butikker i Oslo, og sannsynligvis noen i de større byene, som har MAC'er inne og som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...