Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med DC++ pga router,ip-telefon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et stort problem her. Jeg har nylig fått Ip-telefon og for å koble den til måtte j kjøpe router. Nå er altså både routeren og telefonen koblet sammen til internett.

Dette skaper problemer for dc++. j får ikke lastet ned eller søkt eller noe som helst. før gikk dette helt perfekt. j har prøvd passive mode og det funker heller ikke. j skjønner ikke hva port er. j tok en titt på ip-adressen min og j blir helt forvirra:når j går inn på windows, ser j at den er noe med 192...osv, mens den på nettet viser noe annet.

j vet heller ikke hva tcp eller udp port er. hvordan åpner man port? hva er en port? j har en router fra LinkSys.

som dere sikkert forstår holder j på å bli gal pga dette. j har sjekket på andre forumer om j kunne løse problemet mitt, men d gjorde det ikke.

kan noen vennligst fortelle mg på en enkel måte hvordan j kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først les Nettikette for forumet før du poster:

- Ta deg god tid når du skriver postene dine og se spesielt godt etter skrivefeil, grammatiske feil og eventuell feilinformasjon. Du skal ikke bruke SMS- språk og helst ikke forkortelser.

- Grundig bakgrunnsarbeid!

For å kunne forvente å få hjelp så må du i allefall fortelle hva slags utstyr og leverandører du har.

- IP-telefon, javel fra hvem?

- Router, Linksys? Hvilken model?

- Internett, ok! Hvilken leverandør?

- Routeren og telefonen koblet sammen til internett? Hvordan har du gjort dette, tegning?

Når du har kuttet ut SMS-språk og unaturlige forkortelser, og i tillegg samlet sammen den informasjonen som er over, så er det nok noen som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Du må skrive inn den eksterne IP-en i DC, denne finner du f.eks her. Dette er ikke den samme IP-en du har i lokalnettet (192...). Sjekk om du finner fremgangsmåte for forwarding på routeren din her.

Og her har du mer enn 160 tegn til rådighet, så ikke bruk SMS-språk er du snill. Vanlig bokmål funker fint. ;)

Lenke til kommentar

ok beklager, har ingenting imot å skrive riktig norsk;)

Jeg har ip-telefoni fra Telio. Routeren er fra LinkSys og odellen er EtherFast Cable/DSL Router (4-port Switch). Internettleverandøren min er UPC (Chello).

Jeg er litt usikker på hvordan jeg har koblet sammen routeren, men den fungerer uten problemer, så her ligger nok ikke problemet. Jeg er nemlig ikke så flink når det kommer til datakunnskaper...

Jeg har prøvd å lese routerguiden, men til uten hjelp. Jeg er fremdeles like forvirret som før.

Altså, kunne dere vennligst fortelle meg hva port er, hvordan man åpner den osv?Hva TCP og UDP port i dc++ betyr? Hvorfor noen sier at man kan prøve å skrive et tall over 1000 osv. Jeg trenger nok svar på den del ting.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

javel, jeg har kommet litt lengre takket være deres link til portforward.com, men jeg har forsatt problemer. jeg kom til delen hvor jeg skal skrive inn min ip (den med 192 osv) og så skal en vindu dukke hvor jeg skal skrive inn passord. Porblemet er at ingenting dukker opp. Det komme bare en melding hvor det står"tilkoblingen til 192.xxx.. ble avvist) jeg er overbevist om at jeg har skrevet riktig ip-adresse.

Jeg har en LinkSys router med serial BEFSR41, men er usikker på versjonen som kreves på portforward.com (jeg tror ikke det har noe si kanskje...?)

kan noen vennligst fortelle hvorfor det ikke dukker opp et vindu som krever innlogging? hva er feilen? hva kan jeg gjøre? trenger jeg å installere program/driver for routeren? det ligger ingen driver eller program for routeren i cden som fulgte med. hvordan kan jeg få løst problemet mitt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på dette med å forwarde porter til IP-telefonen?

Jeg bruker Azureus døgnet rundt, med seeding på. Har 224 kbit/s ut. Dvs ca 22 kb/s. Har sperret Azureus til å ikke seede raskere enn 12 kb/s, pga IP-telefonen. Men likevel hakker telefonen noe jævlig! (Pardon my french)

Hakker ikke om null nedlasting står på.

Men har jeg for liten linje for å ha IP-telefon? Regner med telefonen kun bruker max 64kbps.

EDIT:

Har Sipura SPA 2000 IP-telefon.

Levert av Telio.

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar
Du har mer enn nok linje for Ip-telefoni. Problemet er fildelinga. Det er kanskje lett for meg å si, men skaff deg en raskere linje hvis du skal kjøre fildelingsprogram og snakke i IP-telefon samtidig!

5034251[/snapback]

Joa. Men vil ikke dette gå litt bedre om jeg begrenser litt mer? Kanskje jeg skulle hatt NetLimiter? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...