Samurai99 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg har denne Netgear-routeren: http://www.netgear.com/products/details/WGT624.php Dette problemet har jeg hatt på alle mine tre routere,så det må vel være en feil med linjen. Jeg byttet nettopp til Tele 2 ADSL - 2 Mbit, fra Telenor ADSL - 0,7 Mbit. Problemet: Linjen min faller ut ofte, men BARE når jeg bruker BitComet. Jeg har vanskelig for å tro at selve BitTorrent-teknologien er selv problemet, derimot tror jeg at programmet (som innebærer mye opp- og nedlastning) overbelaster linjen. Normalt burde ikke dette være mulig, med dette er teorien min: Kabelen fra splitteren til modemet er for lang (den er over 10 meter). Kan dette stemme, altså at det er grunnen til at nettet faller ut? Jeg kan nevne at andre maskiner koblet til samme router IKKE faller ut, det er bare min laptop som mister signalet. Så kan det gå lang tid før jeg klarer å få inn signal igjen, selv om jeg står helt inntil routeren. Men en annen ting som er litt rart: hvis jeg logger av XP-profilen min og logger på igjen er det ingen forandring. Men hvis jeg skrur av og på maskinen, pleier det ofe å virke!? Jeg ringte Telenor kundeservice da jeg hadde Telenor som ISP, og han sa at det med lengden på kabelen kunne være en faktor. Men da ville vel alle tilkoblet routeren bli frakoblet - eller hva? Det er jo bare jeg som bruker trådløst som blir frakoblet. Hvis jeg laster opp/ned i høy hastighet i f.eks. Firefox skjer det ingen ting, dette gjelder bare fildelingsprogrammer. Jeg har også hørt at det kan være nettverkskortet mitt som er problemet, hvordan kan jeg finne ut det? Noen med gode nettverkskunnskaper som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Begrens max upload for bitcomet (evt bruk netlimiter). Begrens antall tilkoblinger totalt til f.eks 80 eller 100. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Høres ut som at du har for mange tilkoblinger omgangen. Begrens bitcomet... Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Hvor endrer jeg dette? Jeg vet at det er inne på "Innstillinger --> Avansert --> Tilkobling", men er ikke sikker på hvilken jeg skal velge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå