vinduspusser Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hei! viste ikke helt hvor dette skulle så la det bare under windows. Jeg har ett lite problem med KJØR. Jeg har litt lys og starte og hacke litt, så ville jeg begyne med noe enkelt. Men vær gang jeg prøver og skrive noe inn på kjør så står det enten at det ikke er tilgjenglig eller så kommer det svarte vinduet opp så kommer det at kjør må lukkes. kan det være sperre på pc min? Gi meg noen svar! Lenke til kommentar
K.. Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Det er neppe en sperre på din PC, så lenge du bruker din egen og ikke bruker f.eks en skolePC. Hacking er ikke noe man lærer seg på 1-2-3. Vil anbefale deg å google litt etter bøker som kan hjelpe deg på vei. Husk, du må ikke bruke hacking til ulovelige aktiviteter. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Er ikke sperre på pc`en din. Men du må vite hva du skal skrive i kjør, for å få til ting. Man kan f. eks starte programmer fra kjør vinduet. du kan søke på nett igjennom kjør. du kan finne andre datamaskiner i nettverk igjennom kjør. Å det kan man ikke kalle hacking. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hacke med kjør ja. Gudd løkk med å hække Majkråsåfft da. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 hacke med kjør.... akkurat ja... der kommer til ikke langt... det var vel under win95 man kunne hacke med telnet... Nei, hacking i dag går vel på å finne sikkerhetshull som du utnytter. En grei portscanner, og kunnskap til sikkerhetshull er vel det som trengs..... Viss ikke sikkerhets hull er aktuelt så er det trojan som blir neste... Det er enkelt å skrive en trojan som gir deg full kontroll også kamuflerer det som et spill.... det har eg gjort mange ganger... kjempe gøy å åpne og lukke cdrommet til folk .... men men du får koze deg... Men programmeringen i visual basic eller C++ er et godt sted å starte! Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Javel? Kaller du det for hacking er det isåfall basic av basic av det mest basic av hacking. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Javel?Kaller du det for hacking er det isåfall basic av basic av det mest basic av hacking. Et sted må man begynne Men det er de grunnlegende fremgangs måtene for å få tilgang til et system! Men jeg er litt spent på hva du definerer som hardcore/høyeste nivå av hacking? eller cracking så det faktisk heter! Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Javel?Kaller du det for hacking er det isåfall basic av basic av det mest basic av hacking. Et sted må man begynne Men det er de grunnlegende fremgangs måtene for å få tilgang til et system! Men jeg er litt spent på hva du definerer som hardcore/høyeste nivå av hacking? eller cracking så det faktisk heter! Du har rett ja, Cracking er det egentlig vinduspusser ønsker seg. Hacking definerer jeg som å "få tilgang" og Cracking "modifiserer" Jeg er selv bare nybegynner når det gjelder C++ og VB6. Men man kan vel ikke si om en, er såkalt "noob" eller "pro" bare utifra hva en kan...."pro" har jo både "light" og "dark" side. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hacking definerer jeg som å "få tilgang" og Cracking "modifiserer" FEIL, det er faktisk motsatt. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Hacking definerer jeg som å "få tilgang" og Cracking "modifiserer" FEIL, det er faktisk motsatt. Haha.. eg skrev vis litt for fort. Mente da at Cracking er "En som sniker i fremmede datasystemer". Men mange kaller vel det for data hacking da. Ordene kan jo selvfølgelig ha forskjellige betydninger, kommer ann på hva handling en gjøre. Endret 9. oktober 2005 av chakl Lenke til kommentar
vinduspusser Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Hei takk for all hjelp. Det jeg vill er og lære og forstå kjør. jeg fant denne siden "http://www.ss64.com/nt/index.html" hvor jeg fant en link til ipconfig og har hørt det r ett bra sted og begynne, men da jeg skrev inn "IPCONFIG /all" kom det bare en svart rute opp hvor det stod noe så lukker den seg etter ca ett halvt sek så jeg rekker ikke lese hva som står der. Har også prøvd og skrive inn andre nøkkler der som jeg fant på samme side men enten kommer det "ikke tilgjengelig" eller så skjer det samme som det jeg fortalte i stad. Utløse cd-disken til folk hørtes kult ut men da tror jeg at jeg må bli litt bedre først . Men jeg har lyst på all hjelp jeg kan få. Men hvor får jeg tak i sånne programmer a? har ennå ikke forstått hvodan dette virker, det er mye og ta inn. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 hehe, du har en VELDIG lang vei å gå... men kan hjelpe deg litt... i kjør skal du skrive CMD så får du opp en svart rute, som blir der, inn der kan du skrive ipconfig /all hvis du vil, ipconfig viser forresten bare din lokale ip og mac-adresse og litt til, har egentlig ingenting med hacking å gjøre... Lenke til kommentar
vinduspusser Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 sorry det nevnte jeg ikke Når jeg trykker CMD i kjør kommer den svarte ruten opp men for det første går det ikke ann og skrive noe som helst inn i den. for det andre går alt litt tregere og når jeg skal lukke den kommer det vi hadde ett problem med programmet og det kan ta lenger tid for og avslutte, da trykker jeg på "avslutt nå" pleas hjelp meg! Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) sorry det nevnte jeg ikke Når jeg trykker CMD i kjør kommer den svarte ruten opp men for det første går det ikke ann og skrive noe som helst inn i den. for det andre går alt litt tregere og når jeg skal lukke den kommer det vi hadde ett problem med programmet og det kan ta lenger tid for og avslutte, da trykker jeg på "avslutt nå" pleas hjelp meg! Hva OperativSystem er det du har? Oppdatert? Virusfri? Endret 10. oktober 2005 av chakl Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei vinduspusser. Run/Kjør er bare en alternativ måte å nettopp kjøre filer. Den vanligeste måten i nyere OS er å bruke musepeker og navigere på grafiske fremstillinger av filer som ikoner men du kan også kjøre filer vha "Kjør". Så selve "kjør" funksjonen har lite og ingenting med hverken det ene eller det andre, det er bare en alternativ måte å kjøre filer. CMD (det svarte vinduet) er "Windows command interpreter", er et brukergrensesnitt som kan gjøre mer enn bare kjøre filer, men det er for det meste det det blir brukt til nå for tiden. CMD kan brukes til en hel del og du kan programmere veldig banale funksjoner i det men i seg selv har det ingenting med hva du ønsker å gjøre. Du nevner f.eks at du har kjørt "ipconfig /all" i CMD, men det som skjer da er at CMD tolker komandoen på en slik måte at den leter etter filen "ipconfig" og sender med switchen "/all". Den finner så filen "ipconfig.exe" som ligger i %windir%\system32 som med "/all" switchen skriver en hel del ut tilbake til CMD som blir vist til deg. Så for å konkludere denne dårlige forklaringen min: Kjør/Run bare kjører de filene du skriver navnet til (f.eks calc, notepad, opera, %windir%\DirectX.log, firefox www.hw.no) CMD kan mye mer men blir for det meste brukt til å kjøre små programmer (f.eks ipconfig, shutdown, at, arp, chkdsk, defrag, find, subst) som skriver tilbake data til kommandovinduet. Når du skriver at du vil begynne å hacke, mener du hacke som i det som "egentlig" er å cracke, altså å bryte seg inn i et sikret system eller mener du den virkelige betydningen av ordet, nemlig å bli flink (skillet) i noe? (her windows?) Dersom det er siste du vil så finnes det nok en del sider som kan helpe deg. Det er nok egentlig litt vanskelig å finne gode praktiske ting å gjøre med CMD kunnskaper men vil du lære så kan du vel begynne her: http://www.computerhope.com/msdos.htm Dersom du ønsker å "hacke pentagon" og gjøre et Swordfish/Hackers stunt så beklager jeg... dette er virkeligheten. Lenke til kommentar
vinduspusser Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 OK takk for hjelpen men jeg fikk ikke til å skrive noe inn når jeg skrev cmd da kom bare den svarte ruten opp så "klikka" maskinen, så tror jeg har ett virus. det er derfor jeg spør hvordan jeg skal formatere maskinen i ett annet innlegg.(har prøvd å kjøre antivirus mange ganger, men pc er fortsatt treg så jeg vill formatere den og starte på nytt. men takk for all hjelp skal finne ut mer hva jeg vill men først vill jeg formatere pc'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå