Christian_ Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg har laget en gjestebok og den fungerer flott, men det er noe her som jeg ikke helt forstår: <?php if (!isset($_GET['from']) OR (!is_numeric($_GET['from']))) { $start = 0; } else { $start = $_GET['from']; } $slutt = $start + 5; $tilkobling = @mysql_connect("mysql3.servetheworld.net", "brukernavn", "passord"); @mysql_select_db("database", $tilkobling); $sql = 'SELECT COUNT(*) FROM gjestebok'; $row = @mysql_fetch_row(mysql_query($sql, $tilkobling)); $antall = $row[0]; $nummer = $antall - $start; $sql = "SELECT * FROM gjestebok ORDER BY tid DESC LIMIT $start , $slutt"; $resultat = @mysql_query($sql, $tilkobling); while( @$rad = mysql_fetch_array($resultat)) { echo '<div class="del">'; echo '#' . $nummer . " <strong><a href=\"mailto:" . $rad['email'] . "\">" . $rad['navn'] . "</a></strong>\n"; echo "<p class=\"gjestebok\">" . $rad['melding'] . "</p>\n"; echo "<span class=\"dato\">Skrevet: <strong>" . date("d/m y",$rad['tid']) . " kl." . date("H:i",$rad['tid']) . "</strong></span>\n"; echo "</div>\n"; $nummer--; } echo "<div class=\"del\">\n<span>\n"; if($start > 0) { $forrige = $start - 5; echo "<a href=\"/?side=gjestebok&from=". $forrige ."\"><<Forrige</a> "; } if(($start + 5) < $antall) { $neste = $start + 5; echo "<a href=\"/?side=gjestebok&from=". $neste ."\">Neste>></a>"; } echo "\n</span></div>"; mysql_close(); ?> Dette er her hvor resultatene hentes ut fra databasen og skrives ut på siden min, men på side to vises det seks innlegg du kan se at jeg plusser på fem for å få LIMIT til å bli start tallet til slutt tallet. Kan noen se hva som er feil? http://christian.elverumsvomming.no/gjestebok Takker for alle svar M.v.h Christian Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Fungerer det ikke hvis du setter $slutt til å være det antallet poster du ønsker? $slutt = 5; // Antall poster som skal vises I stedet for: $slutt = $start + 5; Lenke til kommentar
0lav Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Fungerer det ikke hvis du setter $slutt til å være det antallet poster du ønsker? $slutt = 5; // Antall poster som skal vises I stedet for: $slutt = $start + 5; Skal stemme sånn ja.. Hvertfall slik jeg bruker å gjøre det på alt som jeg har laget, og det har funket helt fint til meg så langt hvertfall.. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Ah, så LIMIT 0, 1 sier at jeg skal hente fra nr 0 og jeg skal hente ut en rad. Da har jeg lært noe nytt i dag også Takk! Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Til neste gang: Det kunne kanskje vært en idé å lenke til andre forum der du har spurt om det samme, så slipper folk å gi deg samme svaret to gang. Da tenker jeg spesielt på denne tråden på nwf Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Til neste gang: Det kunne kanskje vært en idé å lenke til andre forum der du har spurt om det samme, så slipper folk å gi deg samme svaret to gang. Da tenker jeg spesielt på denne tråden på nwf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå