Øssa Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hei! Noen som har noen bra DC++ server programmer å andbefale? Trenger så sårt det til serveren min. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Er det vanskelig å sette opp? Er helt ny i linux. Bruker det mye av linja di? EDIT: Leif Endret 9. oktober 2005 av Øssa Lenke til kommentar
ratix Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Det er relativt lett å sette opp hvis du leser dokumentasjonen som er med, det bruker veldig lite av linja (en hub med ca 50 klienter laster opp i gjennomsnitt 4KB/s). Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Om man har klienter som sitter og koser seg i PASSIVE, så vil man vel bruke like mye av linja som de gjør totalt, eller hur? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Om man har klienter som sitter og koser seg i PASSIVE, så vil man vel bruke like mye av linja som de gjør totalt, eller hur? Nei, passive vil ikke sende data via hubben. Passive markerer bare at man ikke har åpnet port inn, og derfor ikke bli koblet til andre passive brukere. Hubben bruker bare dette for å bestemme hvem som skal koble til hvem, av sender og mottaker. Det kan også brukes til å filtrere ut passive brukere for andre passive brukere, siden de uansett ikke kan starte en overføring. Forøvrig finnes YnHub bare i Windows-versjon, og er derfor uaktuell. Endret 9. oktober 2005 av zyp Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Anbefaler Opendchub jeg også, jeg installerte den på vectorlinux maskina mi i dag. Veldig enkelt. Og den styres gjennom telnet eller gjennom dc klienten. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Om man har klienter som sitter og koser seg i PASSIVE, så vil man vel bruke like mye av linja som de gjør totalt, eller hur? Nei, passive vil ikke sende data via hubben. Passive markerer bare at man ikke har åpnet port inn, og derfor ikke bli koblet til andre passive brukere. Hubben bruker bare dette for å bestemme hvem som skal koble til hvem, av sender og mottaker. Det kan også brukes til å filtrere ut passive brukere for andre passive brukere, siden de uansett ikke kan starte en overføring. Det er riktig at hubben ikke "Proxyer" filoverføringen for passive. Men passive vistnok mer alikavell. Grunnen er at alle søk som passive gjør gjøres av hubben, mens jeg tror aktive spør de andre klientene selv. Dog, er så liten trafikk det er snakk om at i dette tilfellet betyr det nok lite. Ellers så bruker jeg selv verlihub og er fornøyd. Men er kansje litt mer å sette seg inn i, og du må blandt annet ha mysql kjørende. Lenke til kommentar
treigen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Verlihub syns eg var bra. Prøvde også eit program som heitte dchub, men fekk ikkje det heilt til.. Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg mener den beste hub softwaren er verlihub... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå