Gå til innhold

Projektor til max 8000 kr

Jatho

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger litt hjelp med å finne en god projektor som skal brukes hovedsaklig til filmer og underholdning. Prisklassen bør ikke overskride 7000 kr, men jeg kan strekke meg til 8000 kr hvis det er et stort hopp i kvalitet i forhold til pris.

Og hvordan kobler jeg projektoren til datan?

-Jarle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bruke projektoren mye på data, kanskje du burde vurdere en LCD projektor grunnet høy oppløsning i den prisklassen?

Panasonic PT-AE700 (1280x720) har fått veldig god kritikk og ligger vel like rundt 8000? AE900 er rett rundt hjørnet. Har AE700 selv og har hatt LITT problemer i starten. Men etter service og gratis ny pære som del av garanti, ser nå alt ut til å være bra igjen.

Vanligvis kobler man projektoren rett til skjermkortet som om det var en LCD/CRT dataskjerm. Noen har DSUB, og f.eks. HDMI. Med en DVI-HDMI adapter kan du likevel koble projektoren digitalt til skjermkortet.

MERK: Projektorpære - regn med i budsjettet 1500kr året, i tilfelle projektorpæren ryker. Garanti er noe forferdelig kluss, og typisk KAN du ende opp med å måtte betale for en ny pære til 2-3000kr selv om den bare er brukt 600 timer i 1 1/2 år.

Lenke til kommentar
skal du bruke den mye på data, gå for en 4:3 og ikke widescreen.

Han sier hovedsaklig filmer, så da er jo en nativ HD oppløsning veldig kjekt å ha (1280x720 f.eks.). Mange spill som støtter 16:10 og 16:9 nå til dags, og det er mye bedre (i mine øyne) med wide aspect til spill. Eneste 4:3 er bedre til vil være websurfing og word. Og spill som ikke støtter 16:10/16:9.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...