Tuffeluffe Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hei! Har nå fått meg et nytt kabinett til pcen min... Et PC6070BSCAND, og er veldig fornøyd.. MEN, etter skiftingen har temperaturen på cpu, og hk steget.... Nå er temp. på 54 grader i idle.... Jeg synes dette er litt mye... Jeg har en Amd 3200+ 2.2 ghz "Newcastle" 754 cpu... Med denne kjøleren :http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123408&cks=PRL En 80mm > 120mm adapter og ei SilenX 14 db vifte ( 120mm ) Hva mener folket jeg må gjøre for å få bedre temperatur? Ny kjøler?!? På forhånd takk.... Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Har du noen kabinett vifter da? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hadde samme problemet i starten med mitt Lian Li jeg også. ble overraska over at det faktisk var temp-økning istedet for senkning. Det hele løste seg veldig glatt da jeg rydda ordentlig. Alt av ledninger vekk og få en jevn luftstrøm gjennom hele kabinettet. Men sant skal sies så er det et annet kabinett også da.. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg har 2 SilenX 11 db... 1 foran, og en bak... Jeg syns jeg har ryddet det ganske greit for at lufta skal komme gjennom.... Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Jeg har 2 SilenX 11 db... 1 foran, og en bak... Jeg syns jeg har ryddet det ganske greit for at lufta skal komme gjennom.... Lukter jeg ny kjøler da eller? Nei, men alvorlig talt, den idler på 54C? Dette har du sjekket med andre metoder enn HK-temp.måler? Du og jeg har nesten identisk CPU, forskjellen ligger i s754/s939, og har da vanskeligheter for å tro det idler så høyt, med mindre du har stock-kjøler.. Endret 9. oktober 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg har dette : kjøleren : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123408&cks=PRL + En 80mm > 120mm adapter og ei SilenX 14 db vifte ( 120mm ) Lurer på om jeg lukter en ny ThermalTake Big typhoon??!? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Den kjøleren kan jeg gå god for så det suser... Har nettopp klokka opp 100MHz (~2500MHz) stabilt fra forrige kjøleren; Zalman700Cu (~2400).. Utrolig bra kjøleevne også. Og om du leser testen her..., så finner du at Big Typhoon var en av vinnerne, rent tempmessig.. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Men er vel ikke bare tempen på cpuen som er litt dårlig... Hk temp : 37 Wdc : 42 Og så Cpu : 54 Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.... Akkuratt nå er systemet mitt ganske stille, og slik vil jeg gjerne ha det.... Har SilenX viftene 11 db på 5 volt.... Synes de bråker litt på full guffe... Og så har jeg den ene adda vifta som fulgte med kabinettet rett under skjermkortet og som blåser ut av pci sporene i kabinettet.... Den andre vifte som fulgte med har jeg midt på i bunnen.... Men føler ikke at det blir så mye kaldere.... Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Tja, syns de andre tempsa var helt greie jeg da... Har også et "lydløst" kabinett når jeg vil det, og har heller ingen planer om å endre det... Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Men du har greie temps da? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Mener det hvertfall selv.. Se sign for OC... Idle: System - ~35C CPU - ~35C GPU - ~40C Load: System - ~38C CPU - ~48C GPU - ~48C Endret 9. oktober 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Gode temps det.... Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med mine.... Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Gode temps det.... Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med mine.... De er jo nesten lik dine.... Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Ikke helt Cpu ~ 50 Gpu ~ 56 Sys ~ 37 Og dette er i idle..... Har en følelse av at dette kommer til å gå galt.... Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Ikke helt Cpu ~ 50 Gpu ~ 56 Sys ~ 37 Og dette er i idle..... Har en følelse av at dette kommer til å gå galt.... Men som jeg sa, er du sikker på tempsa? Har du målt med andre enheter enn HK'et? Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg måler tempsa med Everest og CPUCool. Skjermkortet måler jeg med Nvidias eget program.... Noe annet jeg kan måle med ? Hva bruker du? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg bruker eksternt måleapparat om du vil kalle det dèt.. Ikke så veldig nøyaktig, men gir en pekepinn av hvor bra HK tempfølern er.. Alle de programmene du brukte der baserer seg på samme tempmåleren som sitter på HK'et ditt. Derfor spør jeg om du har f.eks et termometer som er lite nok til å klemme ved siden av/ev under (hvis det plass..) kjøleren din elns.. (Aldri direkte på brikka di! Man kan ødelegge den helt..) Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Har ikke noe slikt utstyr.... Men hva med bios da? Gir ikke den nokså nøyaktige temps?!? Og et lite spørsmål til.... Er det mulig å gå inn i bios, uten å restarte pcen og trykke på del ? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 De kan måle galt av og til. Og nei, jeg tror nok du må starte opp maskina.. Med mindre det er en magisk metode jeg aldri har hørt om.. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Ok Får vel starte på nytt igjen da Men hvordan er big typhoon? Den kjøler ganske bra har jeg hørt... Men hva med vifta som følger med? Er den av den lydløse sorten?!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå