theck1 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Hei! Er rimelig forvirret nå etter at jeg har satt inn 2x512 brikker til av typen Kingston HyperX. Har da tilsammen 4x512mb brikker. Oppgitte timings skal være 2-3-2-6 fra kingston selv. Men i bios er jeg usikker på hva resten av innstillingene skal stå på. Jeg er nødt til å gjøre det manuelt fordi at hvis jeg setter det på auto, så gir hovedkortet helt feil innstillinger. Her er valgene i bios: CAS (tcl): Min ras (Tras): Ras to cas delay (Trcd): Row precharge time (trp): Row cycle (trc): Row refresh (Trfc): Read to write (Trwt): Write recovery (twr): 1t/2t timing: Jeg er usikker på hva jeg skal sette hvor. Jeg er ikke interessert i å overklokke noe. Vil gjerne ha innstillinger som er beregnet til brikkene "ut av boksen". Takk for all hjelp! mvh theck1 Endret 9. oktober 2005 av theck1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 CAS: 2 RAS to CAS (Trcd): 3 Row precharge time (trp): 2 Cycle time: 6 1T/2T: her skal det egentlig være 1T, men siden du bruker 4 brikker i et AMD64-system må den kjøre på 2T Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) CAS: 2RAS to CAS (Trcd): 3 Row precharge time (trp): 2 Cycle time: 6 1T/2T: her skal det egentlig være 1T, men siden du bruker 4 brikker i et AMD64-system må den kjøre på 2T Takk for kjapt svar Men hva med resten av innstillingene? Endret 9. oktober 2005 av theck1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Men hva med resten av innstillingene? De kan nok stå på 'Auto' eller 'By SPD' ('By SPD' er best). Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Men hva med resten av innstillingene? De kan nok stå på 'Auto' eller 'By SPD' ('By SPD' er best). Så vidt jeg husker så er ikke dette mulig, har bare valget mellom diverse tall. Hovedkortet er da Asus a8n sli deluxe. Ikke 100% sikker, så skal sjekke det opp. Ingen som vet eksakte verdier der? edit: Sjekket det opp, er kun mulig å sette inn tallverdier der! Endret 9. oktober 2005 av theck1 Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 det står allerede noen tall der bare la dem stå Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 det står allerede noen tall der bare la dem stå Will do Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Men ingen som vet eksakt hvilke tall som skal stå der? Sånn for the record... takk for svar! mvh theck1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå