Gå til innhold

Overklokka en 2800+ stabil men rare stopp i spill


Anbefalte innlegg

ja som sagt s¨får jeg rare stopp i spill pcn er heilt stabil i Prime95 i 2timer,

men når jeg skal spille f.eks BF2 så kommer det etter 1-2 timer et slikt opp stopp. først føles det som et lagg men så forsvinner det ikke pcn fryser helt.

 

lyden er det akkurat som om det siste 1/4 sec går om og om i gjen. og pcn må rbotes. :cry:

 

feilen kommer veldig fort opp i slike NO polygon demoer som

 

http://www.theprodukkt.com

 

takker for svar som løser mitt problem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nå stilt alt tilbake til fabrikk stadarder etter en liten påtrengt tur inn på hovedkortet CMOS og resettet BIOS og nå er alt på fabrikk standarder men tenkte jeg kunne prøve men samme feil. kan det være at windows er litt dato eller. instalerte XP sist for ca 6 måneder eller no annet? hadde samme feil før men så roa det seg etter at jeg bytta til en Hiper580w fra en Q-Tec(hehe)550w?

 

Edit: tenkte litt hehe, men Kan det være BETA driverne på Skjermkortet? 81.84

 

7800GT skjermkort foresten hvis det hjelper no

 

har klokka den til bare 250*9 og 3 på HT-bussen

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

Samme feilen som i at XP fryser eller at dataen ikke starter opp forbi POST??..

 

I så fall prøv å kjøre Memtest x86, og sjekk om det er feil der. Gjør dette først og om det ikke er noe galt så krysser vi av der.. ;)

 

PS: Om tilfellet er POST-stopp så er jeg 100% sikker på at skjermkort-driverne dine ikke har noe med det å gjøre..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

har funnet feilen det ligger i at kjernen på 7800GT korta ikke er så glad i klokking men, memmen derimot der har jeg nå klokka til 1.3Ghz dønn stabil. og ja bytta vifte har nå Artic Cooling kjøling. og da er maskinen stabil på 280*9 og 1.6875 på volten. ja holder 34 grader hehe med en Thermaltake Big Typhoon<Denne er SVÆR (i meningen gedigen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...