norway Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Hei , her er hva jeg har i PC`en... Soyo KT330 Dragon ultra Silent viking Grunnen til at jeg bare nevner disse 2 er at jeg er veldig opptatt av støy...Når jeg kjøpte dette , regnet jeg nesten med¨å få en lydløs PC , men NEI!! Er det kabinett som er ekstremt lydisolerende og ikke allt for dyre...? Kom med ekeselmpler eller linker!! Vil....ha....lydløs...PC!!! Takk!!! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Det opplagte rådet er jo NoiseControl kabinettene på http://www.microplex.no Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Du får ikke en lydløs pc uten å ofre noe, Og issolerte kabinetter skaper bare større varme-problemer og fører til at du må ha flere og kraftigere vifter for å bli kvitt varmen. Her er noen tips hvis du ønsker en stille gående pc: 1.Velg et hovedkort uten vifte på chipene. 2.Velg en Prosessor som ikke er av de kraftigste. 3.Så velger du en cpu-kjøler som er overdimmensjonert slik at du kan senker viftehastigheten. 4. Bruk 5400rpm Harddisk istedet for 7200rpm 5. Sett inn en noise-killer eller kjøp en strømmforsyning som du kan regulere viftehastigheten på 6. Sett inn en kabinett-vifte som enten drar inn kald luft til cpu-kjøleren, eller fjerner den varme luften som kommer fra CPU-kjøleren. ( Jo større temparatur forskjell du får mellom CPU-kjøleren og luften rundt, jo lavere hastighet kan du kjøre på CPU-viften 7. Reduser hastigheten på kabinettviften. 8. Husk at varmluft stiger slik at du setter viftene slik at de blåser ut øverst i kabinettet og inn nederst i kabinettet. Hvis du gjør det motstatt stopper du luft gjennonstrømningen og du får ingen kjøle effekt. 9. Husk at flere vifter på lavt-turtall bråker mye mindre enn en på max turtall. 10. Det finnes skjermkort uten vifte, men disse er ikke av de kraftigste så det blir en vurdering ytelse mot støy _________________ Athlon XP 1700+ Asus A7V266-E RAID 2* WD 40GB 7200 512MB DDR TwinMos ATI Radeon 32MB SB Live! Player 5.1 Pioneer DVD Slot in 106S Sony 10X 145 Win ME / Win XP [ Denne Melding var redigert av: jhbamse på 2002-08-19 18:39 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå