Gå til innhold

X850 Pro vs 6800GT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
X850Pro er i gjengjeld klokket en god del høyere og er derfor omlag på nivå med X800XL og 6800GT i dagens spill. Med samme antall vertex units har den en del høyere geometry rate.

Med litt overklokking på 6800GT, tror jeg du lett oppnår de samme hastighetene som 850'en kjører på. Og hvis du har et ellers kjølig kabinett er ikke dette noe problem!

-MortenGj

Lenke til kommentar
Med litt overklokking på 6800GT, tror jeg du lett oppnår de samme hastighetene som 850'en kjører på. Og hvis du har et ellers kjølig kabinett er ikke dette noe problem!

-MortenGj

Lett oppnå 520MHz core hastighet? Vi snakker da om 170Mhz eller~50% høyere klokkehastighet. Normalt når 6800GT vel opp til 400-430Mhz med stock kjøling.

Lenke til kommentar
Så et X850 pro yter da kansje på lik linje som et 6800?

Her er en TEST som sammenligner X850Pro med 6800GT. Rart at ikke ATI har gjort mere ut av X850Pro når man ser at det både yter bedre og er billigere enn 6800GT. Jeg kjøpte mitt X850Pro på mpx.no for 1,5 mnd siden da de solgte det for bare 1995,-

Lenke til kommentar
X850Pro er i gjengjeld klokket en god del høyere og er derfor omlag på nivå med X800XL og 6800GT i dagens spill. Med samme antall vertex units har den en del høyere geometry rate.

4977824[/snapback]

x850pro kan jo flashes til x850xt pe og da må vel det sies å være et langt bedre kjøp enn 6800GT!?!

Mvh

rekleif

Edit: Sjekk denne artikkelen

Endret av rekleif
Lenke til kommentar
Hvilken av X850 Pro og 6800GT yter mest?

6800gt koster 2500 på shg.

Også vurderer jeg å bestille pcen fra komplett istede og da

med det PowerColor Radeon X850PRO til 2199 kr.

Hva yter best?

4977675[/snapback]

Hvis du kan vente så vil jeg anbefale deg å kjøpe dette kortet Det er bare å flashe ny bios,sette på en Ati silencer5 og vips så har du et x850xt pe til den nette sum av 2350kr. De fleste av disse kortene klarer godt over 600mhz på minnet og over 580 core i følge div forum og tester. Det kortet er nemlig et x850xt som er klokket ned fordi Sapphire ikke får lov til å produsere de under x850xt pe navnet lenger på grunn av den nye x1xxx serien.

Edit: Les denne artikkelen hvis du er intressert.

Mvh

rekleif

Endret av rekleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...