tonett Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Jeg vurderer å kjøpe en telefon SE K750 i med tele 2 + abonnement. Det står at den da er operatørlåst. Betyr dette til teleoperatøren Tele2, eller betyr det at den også låses til tele2+ abonnementet i seg selv. Det jeg lurer på er om det går an å kjøpe tlf. med tele2+ abonnement med nytt telefonnummer og betale den månetlige abonnementsavgiften på kr. 119,- , men likevel putte inn SIM kortet til mitt nåværende nummer til Tele 2 sitt Champions abonnement, som har mye lavere ringepris. Er det sperre i telefonen for dette? Endret 14. oktober 2005 av tonett Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Den låses til operatøren, ikke til simkortet. Så du kan bruke andre tele2-sim. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) For å si det sånn, subsdidert telefon (eller hva det nå heter) lønner seg ikke å kjøpe uansett. Men jeg kan bekrefte det som oro2 sa, den låses til operatøren, ikke selve abbonementet eller SIM-kortet. Men husk at du fortsatt må betale de 119,- kronene i 12 måneder... edit: Leif Endret 9. oktober 2005 av mp93 Lenke til kommentar
tonett Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) For å si det sånn, subsdidert telefon (eller hva det nå heter) lønner seg ikke å kjøpe uansett. Takk for svar. Når det gjelder subsidiert telefon, har jeg regnet på dette kontra kjøp av abonnementsfri telefon for så å bruke Champion abonnement. Regnestykket mitt utfra mitt gjennomsnittsbruk av telefonen ble som følger: - Fritt kjøp av telefonen kr. 3000,- + samtalepris pr. år med Championabonnement jfr. mitt bruk kr. 2952,-. Samlet pris et år: 5952,- -Subsidiert telefon Tele 2 pluss binding gir kr. 968,- i telefonpris+kr. 119x12. Bruker jeg da ringeprisene til Tele 2 pluss abonnementet jfr. mitt bruk blir på et år kr. 5008,- På et år blir dette alternativet samlet kr. 7414,- - Subsidiert telefon med Tele 2 pluss binding. Dersom jeg bruker SIM kortet på Champion og bare betaler abonnementsavgiften til plussabbonementet havner jeg på et år på kr. 5348,- Utfra mitt telefonbruk viser regnestykket at det av disse tre alternativene vil lønne seg å kjøpe subisidert telefon, og bruke Champion abonnement for å få ned ringeprisene. Jeg har her regnet utfra telefonen SE K750 i. Har noen noen bedre forslag? For jeg finner ikke denne telefonfri uten abonnment noe under 3000,- i innkjøpspris. Endret 9. oktober 2005 av tonett Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Enig, spørs hvor telefonen kjøpes. Som regel LØNNER det seg å kjøpe subsiderte telefoner. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Greit, jeg gir meg med det at det ikke lønner seg med subsdidert telefon. Men husk at du må regne med etableringsavgift på kr. 199,- til Tele2 Pluss abbonement i tillegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå