Master_Fx Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg har tenkt og montere inn en sigarett tenner i kabinettet mitt. Det er den typen du kjøper på Biltema. Det jeg lurer på er om hvor mye watt den bruker. Om det i det heletatt går ann på en 340W strømforsyning med en AMD XP 1900+ pluss en del andre hardware. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Går sikkert fint, men skjekk med biltema for sikkerhets skyld. Genial idè, nesten synd at jeg ikke røyker da, men :smile: _____ remember hackers? Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Du kan fint bruke en sigarett tenner fra biltema til pc`en din. Jeg husker ikke helt hvor mange w de trekker, men jeg vet at dette har blitt gjort før. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Hvis du bruker søkefunksjonen her på forumet, finner du iallefall en tråd som omhandler dette... Lenke til kommentar
TCK Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Hva skal du med ein sigg tenner?? Kan jo ikke bruke den på lan!! Bare hjemme og der er d jo ingen så får se at du har sigg tenner.. du har vel lighter.. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 15:39, TCK skrev:Hva skal du med ein sigg tenner?? Kan jo ikke bruke den på lan!! Bare hjemme og der er d jo ingen så får se at du har sigg tenner.. du har vel lighter.. så slipper han å kjøpe gas/benzin eller nye lightere :wink: Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg synes nå det må være mye mye coolere :smile: å ha en colaboks kjøler drevet av et lite peltier element. Dette har ganske så høy mod-faktor på LAN. Ikke noe er som å ta en varm boks cola, sette den i colabokskjøleren, vippe opp bryteren og sitte å vente i noen minutter før man stolt åpner en (nå) iskald boks leskende cola. Ellers så er jeg av de som hater røyk (og av og til røykere), så jeg ser helst at LAN treffene er røykfrie... Lenke til kommentar
Profeten Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Og så må vi jo ikke glemme at sigarettenner-uttak kan brukes til så mangt.. (mobillader, lite kjøleskap etc..) Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Hei Husk at det er masse som kan kobles på en sig tener:) Mini kjølebag, mobil lader, diverse lamper(Gule som snurer runt) Men da er det nok best å ha en egen PSU til sig tennern:) Lenke til kommentar
TCK Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Noen som har bilde av ein sånn cola box kjøler?? Noen som vet hvordan dem lages? Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Bruk fantasien litt.. Eneste du trenger er et Peltier i bunnen. om du så bruker hønsenetting som sidevegger... eller om du kun monterer pelten i toppen av kassa, slik at du kan sette Cola'n der... Finnes mange varianter. Personling foretrekker jeg et kjøleskap i rommet ved siden av! Lenke til kommentar
oceana Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 hmm, dette inlegget blir skrevet i full fart siden jeg har dårlig tid men; det med peltier element har blitt diskutert xxx antall ganger før i forumet, og det trengs vistnok mye mer enn et peltier element for å kjøle ned en cola boks....avhenger av tid du regner med å bruke og antall watt pelt'n er på... søk på forumet, så finner du det nok...:smile: Lenke til kommentar
TCK Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 men hvordan skal eg koble strøm på peltieren?? Og hvor kan eg kjøpe ein billig peltier?? Hva er egentlig ein peltier?? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Så var det jo det at med en sigarett-tenner og en kjølebag som kan kobles til (vi har en slik i bilen) har man allerede en coke-kjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå