bureaucrator Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg har ustablititetproblemer med mitt overklokkede Asus A8N SLI-hovedkort som jeg tror skyldes lykortet, Creative Audigy SB 2. Som flere av dere sikkert kjenner til, er det problemer med oppdatering av lykortdriverne for dette kortet. Verken manuell eller automatisk oppgradering av driverne fungerer fordi driverne finner ikke lydkortet. Jeg vurderer derfor å bruke det lykortet som er integrert på hovedkortet. To spørsmål i den forbindelse: 1. Er Creative Audigy 2 bedre enn den det som er inkludert på Asus A8n SLI-hovedkortet? 2. Gir Creative sitt kort bedre ytelse (ved at lyden ikke tar av prosessorktaften)? (Dette var hovedgrunnen til at jeg i sin tid kjøpe lydkortet, altså for mitt gamle system.) Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Ja og ja. Jeg vet egentlig ikke hvor mye et onboard codec tar av ressurser på nyere og kraftigere systemer, men i tillegg til maskinvareakselerasjon har jo Audigy-kortet støtte for EAX Advanced HD. I tillegg er lydkvaliteten garantert bedre på Audigy-kortet, selv om den er middels. Endret 9. oktober 2005 av Exiter Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg har aldri hørt om et intrigert lydkort som er i nærheten av AudigySB2. Men er det jo ikke bare å prøve? Aktiver lydkortet i BIOS Installer drivere Gå i til "lyder og lydenheter" i "Kontrollpanel" og velg AL850 som standarenhet på avspilling, også plugger du høytalerene i lydutgangen på hovedkortet. Etter det er det jo bare å gjøre det du normalt gjør med PC`en. Hvis lyden er bra nok til ditt bruk er det jo bare å avinstallere driverene til SB2, for så å ta lydkortet ut av maskinien. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Takker. Joda, tok en liten sjekk. Den integrerte lyden stinker virkelig i forhold, så jeg gjorde et nytt forsøk på å få systemet stabilt. Det ser ut til å fungere så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå