Gå til innhold

Dell XPS M170, syke priser+specs


Panofix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte maskinen med 3 års on site garanti og 3 års completecare med "donald duck" forsikring. Fikk en god pris av selger hos dell. Sitter å venter som en unge på juleaften. Tar jo så lang tid.. 1-3 uker.. 1uke har gått...

 

(jeg fikk ikke med 2gb minne tilbudet, men ser jeg har spart det inn i rabatten jeg fikk)

Lenke til kommentar
Kan du lage en liten brukertest, Turbopus? Eventuelt slenge inn noen bilder...

5000205[/snapback]

 

Beklager sent svar. Jeg får digitalkamera mitt tilbake iløpet av uken, derfor litt sent svar. Hvis noen fortsatt er interessert kan jeg slenge ut noen bilder...

 

Jeg er veldig fornøyd med dataen! Den ser faktisk mye bedre ut i virkligheten enn på bildene jeg har sett som ligger på nett... Og det er jo bra! Som sagt tidligere må jeg venne meg på at viften surrer hele tiden, skulle tro det ikke var nødvendig å ha viften på når jeg surfer på nett og bruker word... Evnt at en kan klokke ned skjermkort når en ikke spiller.... Noen som vet om det går ann, slik at en slipper viften da?

 

Litt små ting:

Er veldig fornøyd med rekkevidden på det trådløse nettverkskortet, bedre enn i 1557 dataen min. skjermen er også genial, helt syk innsynsvinkel og skaprphet. Dog ikke prøvd den i lyse miljø -der noen sier det kan bli som et speil....

 

Mvh Kjetil M

Lenke til kommentar

Jeg har tilbud på 2,13mhz, 2gb ram, go 7800gtx, 80gb 5400, bluetooth og dvd brenner for 19700 ink frakt... Kundebehandleren nekter å gå lavere enn dette :p

 

 

Venter bare på at elkjøp skal sette inn pengene fra min forrige pc (teknisk retur) slik at jeg også kan få hjem en m170

Lenke til kommentar

Rabatten man noen ganger får kloret til seg fra Dell kan man enkelt ordne selv ved å f.eks kjøpe mer RAM selv, større harddisk og lignende. Hvis folk er glupe nok til å sjekke priser på komplett og andre nettbutikker, ser man at Dell gjerne tar seg dobbelt-, noen ganger trippelt betalt for oppgraderinger på RAM, harddisk og optiske drev.

 

 

Edit: Nå vet jeg ikke hvor godt dette gjelder for M170, har ikke sjekket prisene der ennå, men det gjelder i hvertfall for hver eneste gang jeg tidligere har konfigurert PCer fra Dell, før jeg har kastet meg ut av nettleseren, og tømt alt av cache for ekle Dell-Temp-filer :p

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Nice, akkurat det jeg leter etter, bare den hadde Desktop CPU, får ringe endag å høre om de selger med desktop CPUer.

5021594[/snapback]

 

De gjør altså ikke det ...

 

Prøv:

http://www.falcon-nw.com/

 

... men kan ikke garantere at de sender til norge...

 

Så for noen dager siden noen som solgte med fx57, go 7800gtx, 200gb i raid (2x100gb) og 4gb med ram :D

 

Pris i norske kr: ca 40 000

Lenke til kommentar
Kan du lage en liten brukertest, Turbopus? Eventuelt slenge inn noen bilder...

5000205[/snapback]

 

Beklager sent svar. Jeg får digitalkamera mitt tilbake iløpet av uken, derfor litt sent svar. Hvis noen fortsatt er interessert kan jeg slenge ut noen bilder...

 

Jeg er veldig fornøyd med dataen! Den ser faktisk mye bedre ut i virkligheten enn på bildene jeg har sett som ligger på nett... Og det er jo bra! Som sagt tidligere må jeg venne meg på at viften surrer hele tiden, skulle tro det ikke var nødvendig å ha viften på når jeg surfer på nett og bruker word... Evnt at en kan klokke ned skjermkort når en ikke spiller.... Noen som vet om det går ann, slik at en slipper viften da?

 

Litt små ting:

Er veldig fornøyd med rekkevidden på det trådløse nettverkskortet, bedre enn i 1557 dataen min. skjermen er også genial, helt syk innsynsvinkel og skaprphet. Dog ikke prøvd den i lyse miljø -der noen sier det kan bli som et speil....

 

Mvh Kjetil M

5021491[/snapback]

 

 

Sleng ut noen bilder av din DELL m170. Alt mulig av bilder du har av den . Vil se litt mer av m170 enn hva jeg har sett på google og dell. :thumbup::no::no::no::no:

 

Edit: kanskje en stund siden du skrev dette, men om du ser denne kan du jo dere som har m170 legge ut noen bilder.

Endret av Skrote
Lenke til kommentar

Fikk min nye M170 for ei uke sia. E storfornøyd. Bestilte med 2.26GHz CPU, 7800 GTX, 80GB 7200 HD, 1GB RAM og en digg ryggsekk. Mine erfaringa:

 

Ytelse - Helt sykt for en bærbar. Bencha 15088 i 3Dmark 2003. Huske ikke helt i 2005, men va oppi 6800 ettelleranna, kanskje borti 6900. Testa et par spill i 1920x1200 med full AA/AF, og d glir jeeevnt.

 

Støy - Til og være en desktoperstatter...bra! Men som det sies på enkelte tester, den blir aldri HELT stille. D kan kun høres i et helt lydstille rom. XBOX'n min overdøve PC'n totalt når den e i samme rom. Under spilling suse det litt mer, men det e absolutt ikke ille.

 

Skjerm - Nydelig. Men som det e sagt, blir det litt "reflection" i f.eks. typiske kontormiljø med mye lys. Har brukt den i slikt miljø mye, men plages ikke med det. Litt gråtonete nede i displayet, ser det kun når skjermen e helt svart. Ellers e skjermen lynskarp. Syns den e deilig.... :)

 

Lyd - Huffda. Den tingen æ e litt misfornøyd med. E hobbymusiker, og må si mæ skuffa me lydkortet. Hadde ikke store forventninga til det, men mulighet til å justere bass/diskant gjennom Windows syns æ e et must...no som ikke går an me XPS'n. Justering gjennom software EQ funke dårli generelt-blir fort lydclipping. Bruke proffheadset som vanlivis gir vannvittig bass, mn d en umulighet her. Ellers funke d greit på spill. Høytaleran på PC'n e helt grei da, bedre enn mange andre bærbare.

 

Utseende e FETT FETT FETT. Alle blir så fascinert av alle lysan. :D

Og så va PC'n mindre enn æ trudde.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg endelig fått lånt meg kamera...(fant ikke laderen til kamera mitt)

 

Lagt opp 10-15 bilder på hjemmesiden min, ikke særlig fancy, men for dem som er interessert er det vel greit nok.... Innser etter å ha sett bildene at jeg må vaske skjermen min... hehe

 

Den maskinen som er ved siden av er en fujitsu siemens. Den maskinen har samme kabinett som aopen 1557 pc`r (tundra, netshop, etc) Da kan man sammenligne litt... Jeg kjører høyeste oppløsning på dell maskinen. Den FS maskinen kjører 1024*768. Jeg er SÅÅÅ glad jeg valgte høyeste oppløsning på dell maskinen. Var litt i tvil, men angrer ikke et sekund! Enda ikke funnet ut åssn jeg slår av de neon lysa rundt om på maskinen, litt irriterende... (tips tas imot!)

Jeg har slått av det i bios, men når maskinen kommer i windows slås de på igjen.... grr

 

Link:

 

Bilder av DELL XPS M170

 

 

Nye AOE3 klarer jeg nesten å kjøre i beste oppløsing (ikke særlig bra med 4x AA) med 7800 kortet... Ikke at det har så mye med dette å gjøre da, men....

 

Ha en fin dag

 

 

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...