Tjohei Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Syns testen glemte å svare på det mest essensielle spørsmålet: Er det verdt å oppgradere fra MX518? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Blir litt som baken igjen tenker jeg. For meg var det verdt hver krone å bli kvitt razer diamondback å få meg mx510 fordi jeg ikke klarte den musa på noen måte, hverken layout eller størelse, nå har jeg kjøpt mx518 som jeg syner er et ørlige hakk bedre og vært de 150 kr det kostet meg å gå over. Edit: som nevnt tidligere ble jeg snurt for g5 men så er det også mye nytt på den så mulig jeg ikke haddet likt den, gå i en butikk å prøv den først! Endret 10. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Skulle gjerne sett en test av spillmus beregnet for venstrehendte. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg sitter "en del" på forumet til Catch-Gamer, og der har det blitt laget mange tråden ang. denne musen. Jeg har nesten kun lest negativ kritikk... Proglemet er at musa faktisk h a r problem med rekalibrere pluss at den ikke funker på verken Steelpad, fUnc eller andre liknende musematter... Holder meg til min trofaste MX500 foreløpig:) Ang. "mus rettet mot gamere": vil vel gjerne tro at hele konseptet med optisk mus er rettet mot gamere. Og du andre, vær glad for at du får MX518 i stedet Har Func 1030. Aldri merket noe problem med rekalibrering. ALDRI. Eneste den ikke liker av alle musemattene jeg har prøvd den på er Icemat v1 Dette er litt merkelig, iom mx500 taklet icemat helt fint. Det er jo litt snodig med erfaringer fra erfarne spillere som peker i stikk motsatt retninger. Det er til å bli forvirret av Er det spill-underlaget som bidrar til dette, eller kanskje spillestilen? Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Eg vil ha G5, men kva vits gjer det når eg har mx510. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Minus: Musa er altfor tung, ikke fremover tommelknapp, div. "mouse skatez" passer ikke musa og dyr som fy. Pluss: Ledningen som følger bevelgesene bedre, respons, "lagger" aldri og sitter meget godt i hånden. Edit: Jeg gikk tilbake til MX518 da denne er lettere og har fremover knapp. Endret 10. oktober 2005 av Slettet-QqZexW9o Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Det sto i artikkelen at MX518 var Logitechs første mus rettet mot gamere, dette er feil, den første musen som var rettet mot gamere av Logitech var MX510. Nja, som en leser har gjort meg oppmerksom på pr. mail var den første Logitech-musen rettet mot gamere Logitech Wingman Gaming Mouse fra 1999. :-) MX510 er/var derimot utvilsomt mindre spesialisert enn MX518 og G-serien. Hehe, skulle til å kommentere på det med Wingman musen Synes fremdeles denne Wingman musen er den som sitter best i hånden, og jeg vet en god del andre er enige i det. Kunne jeg fått en MX518 med Wingmanformen så hadde jeg vært en veldig glad gamer. Rulleknappen er for treg til våpenbytting, så jeg synes det er mer viktig å ha en ekstra knapp der, men det burde vært mulig å få plass til begge deler ved å la en knapp omslutte rulleknappen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Minus: Musa er altfor tung, ikke fremover tommelknapp, div. "mouse skatez" passer ikke musa og dyr som fy. Pluss: Ledningen som følger bevelgesene bedre, respons, "lagger" aldri og sitter meget godt i hånden. Edit: Jeg gikk tilbake til MX518 da denne er lettere og har fremover knapp. For tung? Har du prøvd den uten vektlodd i? Er jo lett som ei fjær jo. Lenke til kommentar
cdeurs Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 hva er poenget med å sette ned DPI'en? Det er da bare å kjøre full hele veien? DPI er jo sensitiviteten, ikke hvor bra den reagerer. G5 ble umiddelbart bytttet ut med Mx518 fordi den hang igjen, om jeg snudde meg raskt i cs. Og med alle drivere installert uten feilmelding, og at den i tillegg var tilkoblet en usb port, gjorde at jeg valgte å gjøre dette. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Uansett, ka pokker er 42 MB på dagens maskiner?Heller lite vil no eg tro, og dersom man virkelig lider med så lite plas på HD, time for upgrade my friend Hehe. Jeg lider ikke, men jeg er stygt sjokkert over at en så liten ting som en musedriver kan ta 42 MB, jeg mener, i min pure ungdom så tok jo de fleste spill med SVGA og gode greier ikke så mye en gang. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg tror jeg går for razer copperhead. Jeg har store hender, så logitech designet passer ikke helt for meg. Håper razer passer bedre. Måtte razer får orden på økonomien sin og logitech treffe blink med denne musa. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Pleier skygge unna driverne (eller rettere sagt, setup.exe installasjonen av dem) til Logitech personlig men. De bærer litt preg av "bloatware" Ellers savner jeg tommelknapp nr 2 på denne musen. Har blitt avhengig av 2 slike knapper når jeg spiller PS: Kvitt dere nå med skrotmusa MX510 en gang for alle Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Derfor jeg likte mx510 bedre - pga mine store hender, Razer er knøtt liten, klarte aldrig kom borti knappene hele tiden å hånden lå på musmatten på en feil måte. Dette var Razer diamondback tror jeg, husker ikke helt, prøvdet den i et pr mnd før jeg ga opp hele musen Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har nå fått min G5, det fungerer ikke noe særlig på icemat 2nd edition. Den lagger bortover og noen ganger stopper den helt. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har nå fått min G5, det fungerer ikke noe særlig på icemat 2nd edition. Den lagger bortover og noen ganger stopper den helt. Bytt til Func Surface 1030! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har nå fått min G5, det fungerer ikke noe særlig på icemat 2nd edition. Den lagger bortover og noen ganger stopper den helt. Bytt til Func Surface 1030! MIn G5 funker rett nok supert på den matta, mne bare på den fine siden Jaja, holder for meg foreløpig Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Forresten ganske ironisk at markedets beste mus fungerer på alt utenom musematter Syntes forresten ikke at hånda ligger like godt på musa som på min gamle mx1000. Må anstrenge meg litt for bruke den. Også skjønner jeg ikke helt poenget med den "on the fly DPI" greia. Dersom du bytter blir musa bare halvaparten så rask (eller dobbelt så rask) så da må du inn å endre på pekerhastigheten for at den skal bli brukbar igjen. Endret 11. oktober 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Syntes forresten ikke at hånda ligger like godt på musa som på min gamle mx1000. Må anstrenge meg litt for bruke den.Også skjønner jeg ikke helt poenget med den "on the fly DPI" greia. Eg følte det AKKURAT slik som deg den første veka etter at eg måtte legge bort min MX1000, nesten vondt i hånda av å bruke denne, men det går over etterhvert Det å skifte DPI on the fly er utrolig nyttig i spill. Ta f.eks BF2, der eg skifter til max DPI når eg skal skyte med fastmontert MG på bil/tanks/ etc. Så tilbake til "normal" når eg springer rundt som infanterist. Samme historien med MG og soldat i DOD, med andre ord er denne muligheten meir enn velkommen i mine armer Lenke til kommentar
apwr Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Dersom du bytter blir musa bare halvaparten så rask (eller dobbelt så rask) så da må du inn å endre på pekerhastigheten for at den skal bli brukbar igjen. Dette er feil. Du kan selv velge hvilken DPI de tre ulike nivåene skal representere, dvs du kan eksempelvis velge 800DPI for nivå 1, 900DPI for nivå 2 og 1500DPI for nivå 3. Endret 11. oktober 2005 av apwr Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Funker helt utmerket på steelpad S&S jeg byttet forøvrig fra mx518 til G5, litt unødvendig kansje. Men jeg liker G5 mye bedre och angrer ikke Endret 11. oktober 2005 av Blue--Sky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå