Gå til innhold

ATI kort; pc til tv blir svart-hvitt

flashlass

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem med når jeg prøver å koble den bærbare pc'en til tvskjermen :

alt blir svart og hvit!

Den bærbare har et ati skjermkort, og jeg har installert den nyeste catalyst uten problemer. Bruker en s-video fra pc'en til en scart på tv'en. Har forsøkt både av1 og av2, men samme problemet på begge. Har valgt PAL på format, og tror jeg har trykket på alle mulige innstillinger men forsatt svart hvitt.

Har òg forsøkt å koble via dvd spiller uten hell.

TV'en har autosøker på scarten, så jeg kan ikke manuelt se om den er instillt på s-video.

Det som da er enda mer frustrerende er at en kamerat har koblet seg til tv'en min før (med nVidia) og fikk farger med en gang.

Noen har har hatt det samme problemet med ati baserte skjemkort, og har noen lure ideer på hvordan jeg kan fikse dette ? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har et problem med når jeg prøver å koble den bærbare pc'en til tvskjermen :

alt blir svart og hvit!

Bruker en s-video fra pc'en til en scart på tv'en. Har forsøkt både av1 og av2, men samme problemet på begge.

TV'en har autosøker på scarten, så jeg kan ikke manuelt se om den er instillt på s-video.

S-video blir svarthvitt på vanlig scart.. se etter om du har av2-s eller noe lignende..

Lenke til kommentar

Dette er ett kjent problem når det gjelder ati kort. Har slitt med det samme, løsningen var å kjøpe en overgang fra s-video til kompositt. Da fikk jeg farger med engang. mer kan leses her: http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_pc_tv.asp

For å føye på en merkelig vending til slutt; etter at jeg hadde tatt overgangen i bruk demonterte jeg den og kjørte med s-video rett i scarten, som tidligere ikke gav farger. Og utrolig nok så kom bildet på tven opp i farger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...