Gå til innhold

Hvilket antivirusprog og brannmur?

Anbefalte innlegg

Jeg har altid brukt Norton IS og har forsåvidt vært fornøyd med det, bortsett fra at NIS har en tendens til å bruke vanvittig mye ressurser til enhver tid. Tenkte derfor at nå som jeg skulle reinstallere windows, så skulle jeg prøve noe annet. Har installert AVG Free, og lurer på om brannmuren i windows er bra nok, evt om jeg skulle installere en annen brannmur.

Bruker PC'en stort sett til normale nettaktiviteter på kjente sider, men er også innom astalavista en sjelden gang i blant, samt at jeg bruker dc++ i blant.

Noen som har noen meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NOD32 koster ikke mer enn 400kr heller om jeg ikke husker feil

Ganske rimelig ja, tror det er mindre enn 400. Jeg betalte rundt 300 for snart 1 år siden.

Men hvordan er det med NOD32? Det står at det følger med " 1 års gratis vedlikehold", hav betyr egentlig det?

Betyr det at du må betale på nytt igjen for å fortsette å beholde programmet etter 1 år, eller er det rett og slet bare greatis "support" i et år?

Lenke til kommentar

Du betaler vel pr. år som for alle andre antivirusprogrammer som koster penger. Men jeg tror kanskje jeg ville ha tatt en kikk på TrendMicro sitt PCCillin, som er firewall, antivirus og anti spyware i et og samme program. Og det eter ikke opp alle ressurser på din PC slik Symantec gjør.

En helt klar ulempe med NOD 32 er at den bare tar virus, og at du da må installere og vedlikeholde både firewall og et antispyware program i tillegg (vel, du får jo noe fra microsoft her da men).

Har også hatt litt småproblemer med NOD32 og active X installasjoner.

Lenke til kommentar

Fra versjon 2.5 (kom i mai), har NOD32 tatt spyware også. Eksakt hvor mye det tar av slikt, er jeg usikker på, men når jeg sjekker med Ad-aware og Spybot nå, finner de kun ufarlige cookies.

NOD'en får helt fnatt hvis jeg prøver å installere Kazaa nå. Det er en bra test ihvertfall. :-)

Lenke til kommentar
Men hvordan er det med NOD32? Det står at det følger med " 1 års gratis vedlikehold", hav betyr egentlig det?

Betyr det at du må betale på nytt igjen for å fortsette å beholde programmet etter 1 år, eller er det rett og slet bare greatis "support" i et år?

1 års gratis vedlikehold betyr at oppdateringer av programmet og virusdefinisjoner er inkludert i prisen i 12 mnd. Etter det må man betale for 1 år til. Dette er felles for de aller fleste antivirusprogrammer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...