fredonor Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg har altid brukt Norton IS og har forsåvidt vært fornøyd med det, bortsett fra at NIS har en tendens til å bruke vanvittig mye ressurser til enhver tid. Tenkte derfor at nå som jeg skulle reinstallere windows, så skulle jeg prøve noe annet. Har installert AVG Free, og lurer på om brannmuren i windows er bra nok, evt om jeg skulle installere en annen brannmur. Bruker PC'en stort sett til normale nettaktiviteter på kjente sider, men er også innom astalavista en sjelden gang i blant, samt at jeg bruker dc++ i blant. Noen som har noen meninger? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Var fornøyd med Norton før jeg å, helt til jeg prøvde NOD32. Det burde du prøve, jeg er stor fornøyd. Men det er kun Antivirus program, brannmur program er jeg ikke så sikker på Lenke til kommentar
So|o Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Anbefaler Sygate Personal Firewall. Gratis, brukervennlig og bra. Ville gått for NOD32 som antivirusprogram. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 NOD32 koster ikke mer enn 400kr heller om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
So|o Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 NOD32 koster ikke mer enn 400kr heller om jeg ikke husker feil Ganske rimelig ja, tror det er mindre enn 400. Jeg betalte rundt 300 for snart 1 år siden. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg bruker gratisversonen av AVG. Gratis og bra. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Avast antivirus, gratis og bra. Zonealarm personal eller sygate personal firewall - begge gratis sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Er veldig fornøyd ned NOD32, bruker lite resusser i forhold til Norton, og det har i tillegg kommet bra ut i tester. Når det gjelder firewall, så har jeg bare brukt ZoneAlarm, men Sygate sin skal også være bra. Lenke til kommentar
zerikz Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Bruker AntiVir Personal Edition. Freeware. Lav ressursbruk. Den aktive guard'en er veldig bra. Anbefales! Norton synes jeg er dårlig. Høy ressursbruk og finner ikke nok. Tror det selger mye på navnet.. BitDefender er også bra. Bruker ZoneAlarm Free til firewall jeg også. Veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 NOD32 koster ikke mer enn 400kr heller om jeg ikke husker feil Ganske rimelig ja, tror det er mindre enn 400. Jeg betalte rundt 300 for snart 1 år siden. Men hvordan er det med NOD32? Det står at det følger med " 1 års gratis vedlikehold", hav betyr egentlig det? Betyr det at du må betale på nytt igjen for å fortsette å beholde programmet etter 1 år, eller er det rett og slet bare greatis "support" i et år? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Du betaler vel pr. år som for alle andre antivirusprogrammer som koster penger. Men jeg tror kanskje jeg ville ha tatt en kikk på TrendMicro sitt PCCillin, som er firewall, antivirus og anti spyware i et og samme program. Og det eter ikke opp alle ressurser på din PC slik Symantec gjør. En helt klar ulempe med NOD 32 er at den bare tar virus, og at du da må installere og vedlikeholde både firewall og et antispyware program i tillegg (vel, du får jo noe fra microsoft her da men). Har også hatt litt småproblemer med NOD32 og active X installasjoner. Lenke til kommentar
Flens Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Fra versjon 2.5 (kom i mai), har NOD32 tatt spyware også. Eksakt hvor mye det tar av slikt, er jeg usikker på, men når jeg sjekker med Ad-aware og Spybot nå, finner de kun ufarlige cookies. NOD'en får helt fnatt hvis jeg prøver å installere Kazaa nå. Det er en bra test ihvertfall. :-) Lenke til kommentar
So|o Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Men hvordan er det med NOD32? Det står at det følger med " 1 års gratis vedlikehold", hav betyr egentlig det?Betyr det at du må betale på nytt igjen for å fortsette å beholde programmet etter 1 år, eller er det rett og slet bare greatis "support" i et år? 1 års gratis vedlikehold betyr at oppdateringer av programmet og virusdefinisjoner er inkludert i prisen i 12 mnd. Etter det må man betale for 1 år til. Dette er felles for de aller fleste antivirusprogrammer. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg bruker Norman Virus Control siden den er gratis fra nettbanken. Brukte tidligere Avg og Avast. Alle tre har fungert bra. Som brannmmur bruker jeg Windows sin. Tror den holder i forbindelse med NGT routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå