minimum payne Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 se på denne siden : http://www.mamoz.no/mamoz/data/default.asp...6%26Gr2ID%3D707 jeg er ute etter en 120 mm vifte men vet ikke hvilken av de to viftetypene jeg skal velge. kan dere si hvilken jeg skal kjøpe? kansje jeg burde kjøpe to? Lenke til kommentar
djfox Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 det spørs hva du vil med vifta!! er du ute atter en fancy stille så hadde jeg valgt enermax vifta for den er det hastighets kontroll på og den slåen av og på av hovedkortet, men skal du ha ei som kan stå på hele tiden velger du den andre!!!! jeg ville personelig valgt enermax vifta!!!! håper det hjalp hilsen meg!! Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Har selv to enermax... hører dem ikke!! Enermax har jo også høyest m³/time. Men har ikke prøvd papst og de har et ganske bra rykte... Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Papst har glidelager (enermax har kulelager). Glidelageret lager en mer "behagelig" støy, og anbefales. Det blir riktignok noe dyrere hvis du skal ha en rheostat el.lign. i tillegg, men etter min mening er det verdt det. Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg ville gått for vifte med kulelager, altså Enermax, istedenfor glidelager. Glidelager er ikke så holdbart som kulelager og kan etter en stund begynne å lage irriterende ulyder og gå tregere. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Hvilken vifte du skal ha kommer an på hvilken temperatur du vil ha inne i kabinettet og hvor stort mottrykk de skal jobbe med. Iallefall, du kan regne ut hvor mange kubuikkmeter luft den treenger å flytte (m^3/time) : V = luftmengde i m^3/time P = effekt som blir avgitt inne i kabinettet ditt. T1 = temperatur i rommet ditt. T2 = temperatur du max vil ha inni kabinettet ditt. V = 3 * P/(T2-T1) Kopler man vifter oppå hverandre: Større evne til å jobbe under mottrykk men samme m^3/time Kopler man flere vifter ved siden av hverandre: Dobler m^3/time, samme evne til å jobbe under mottrykk som en vifte. For hva det er verd... ;-) Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 har bestilt tre enermaxer 120 mm. så var det å lage hullene da, Huff gruer meg allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå