Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Passord/brukernavn til NGT SpeedTouch 516i

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg sett overalt, uten å komme fram til andre ting at standard brukernavn og passord som admin/noway, admin/blank osv ikke fungerer på på min SpeedTouch 516i ruter fra NGT. Også prøvd aktiveringspassord og kunde bruker/pass uten hell.

Da jeg aktiverte ruteren prøvde jeg å sette passord, men det feilet, og etterpå kunne jeg ikke logge meg inn igjen.

Jeg lurer på om ikke det beste er å resette ruteren og dermed passordet, men da trenger jeg NGT opsettet fra noen andre.

Jeg har tilbudet som UIB får igjennom NGT her i Bergen, så om det er noen som har samme type abonnement og oppsett i ruteren og en mulighet for å gi meg det så hadde det vært utrolig kjekt!

([email protected])

Tips til andre passordkombinasjoner er selvfølgelig også velkommen, vil jo helst slippe å resette ruter.

Har sendt flere mail til NGT, men de er som vanlig ytterst lite behjelpelige med noenting nå som jeg allerede har kjøpt og betalt bredbånd.

:hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldinger, men ingen av de kombinasjonene fungerer.

Jeg vet at fra default instillinger så skal det være Administrator og blankt passord, men det fungerer altså ikke.

Så jeg lurer på det er noen med samme ruter og avtale som kunne ha sendt meg ruteroppsettet på mail eller vise til et eksisterende et sted?

Lenke til kommentar

Har samme ruter og avtale gjennom HiB. Måtte resette ruteren i dag. (trur det var fordi eg hadde valgt å vidaresende alle portane til trådløse ruteren min. gjor dette 2 gangar og internett slutta å virke begge gangane. Berre Bittorrent som fungerte) etter at eg hadde aktivert den på nytt var brukaravnet "Administartor" uten passord.

Hugs stor bokstav viss du bruker telnet.

veit ikkje heilt kva du meiner med ruteropsett....

eg resette forresten ruteren min ved å skrive "system reset" i telnet

og så velge "no" på factory reset greiene der. Då vart ikkje ISP oppsettet resett, men kun alt som eg hadde gjort.. Så var det berre å aktivere den og alt fungerte supert

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar

Fatboy, nå er problemet at jeg verken kan logge inn via telnet eller http, slik at den eneste måten jeg kan resette ruteren på er å trykke på resetknappen, og jeg vil anta at det vil fjerne all mulig slags ruterinformasjon som er spesielt for NGT/UIB sitt setup.

Det skal være mulig å laste ned oppsettet fra ruteren som backup, så om du kunne ha gjort det så kunne jeg prøvd og se om det fungerer.

Lenke til kommentar
Prøve å logge inn med

Brukernavn: P + brukernavn fra NGT - 10000 (123456 = P113456)

Passord: Det du har fått fra NGT

Se om det funker.. :)

Prøvde uten hell :(

Og ingen svar fra NGT enda..

Irriterende å ikke kunne åpne porter og sette opp forwards når det var nettopp dette jeg skaffet mitt eget abonnement for. (Og jeg håper inderlig noen som jobber i NGT leser denne posten og slenger over login info nå! :thumbup: , jeg har sett Magnolia, så jeg vet at selv om sjansen er mikroskopisk, så er den til stede, med eller uten padder regnende fra himmelen.)

Endret av duveit
Lenke til kommentar

Prøv å reset modemet med knappen som ligger bak routeren.

Hold den i ca. 7 sekunder

Standar fra modemet skulle det være

Brukernavn: Administrator (prøvd også administrator)

Passord: blank, du trenger ikke skrive noe her. (prøvd også password og Password)

Si ifra om det hjalp. Lykke til!

Endret av Vifteron
Lenke til kommentar

Takk for filen!

Skal prøve når jeg får satt meg litt mer inn i det slik at jeg føler meg litt tryggere på å få nett opp igjen etter nullstilling, med tanke på kundestøtten til NGT for tiden så vil jeg helst ikke være avhengig av de for å få det opp å gå igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...