Flimmer Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg skal kjøpe et billig skjermkort til en venn av meg, som har en CRT skjerm nå, men ønsker å opgradere til LCD senere. Hva slags utganger må kortet ha? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 kort og greit, du trenger en DVI port. Lenke til kommentar
Flimmer Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 kort og greit, du trenger en DVI port. Er ikke DVI porten kun for LCD skjerm? Det skal brukes en CTR skjerm nå, så man trenger vel 2 forskjellige utganger?? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 du kan bruke overgang fra DVI til VGA. Dessuten har de fleste av dagens skjermkort 1 DVI og 1 VGA utgang, gjerne i tillegg til s-video ut. Lenke til kommentar
x3ptr Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) jeg har en lcd skjerm som går på analog utgangen men du kan også kjøpe adapter sånn at du får den analoge utgangen til og bli en dvi utgang Endret 9. oktober 2005 av x3ptr Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hvilken utgang du trenger avhenger av hvilken skjerm du har og hvilken skjerm du kommer til å kjøpe. d-sub (VGA)-utgangen fungerer både til LCD og CRT-skjermer. De billigste LCD-skjermene har ofte bare denne inngangen, mens de dyrere har både denne og DVI-inngang. DVI-I-utgangen kan brukes både på LCD med DVI-inngang, og ved hjelp av en liten adapter også til LCD og CRT med d-sub-inngang. DVI-D-utgangen kan kun brukes til LCD med DVI-inngang. Adapter vil ikek fungere på denne porten. TV-utgangen kan kun brukes til TV/video og ikke til PC-skjermer. Det finnes også et par varianter av DVI. Den vanligste er "single link" og kan gi oppløsninger opp til 1600x1200 (evt litt mer i enkelte tilfeller). Den andre varianten heter "dual link" og kan vise ennå høyere oppløsninger. Denne er ganske uvanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå