T homas Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hei jeg har kjøpt meg en ny "startknapp" men lurer på hvordan jeg skal feste ledningene til pcen Lenke til kommentar
icer Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) før du begynner: før du begynner: 1. Du må ha en bryter som kobler ut når du slipper den, ellers vil maskinen slå seg av etter 5sekunder... 2. Du kan ikke ha lys (så lenge det ikke er på egen krets som etter tegningen å bedømme den ikke er) fordi det du gjør er å kortslutte de to pinnene som kommer fra HK merket "PW SW" elns... Ser ut som om denne bryteren bruker jordingen videre til bryteren, vanligvis er det + som kobles videre på bryteren... Bryteren din er beregnet på å styre en belastning, altså det som er merket med "red" på skjemaet skal til minus på evnt. en vifte... Legger fra meg denne tråden, er litt for trøtt og døsig i hodet så jeg får ikke tenke klart.... Endret 9. oktober 2005 av icer Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Er igrunn bare å prøve seg fram. Det er kun to muligheter Selv tror jeg det er "Rød" og "svart" som skal plugges på, om du ikke skal bruke toggle switch til å skru av og på lyset. Dioden blir jo en sperrer. Kan hende jeg tar feil. Lenke til kommentar
T homas Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 icer: den runde bryteren kobler ut etter at du har koblet til *edit* det funket når dioden ikke var koblet til. Så jeg koblet den til lyset som egentlig viser at pcen er på *edit*nå har den runde bryteren kort sluttet så jeg må opp og bytte den Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Eh. Min "på-knapp" fikk ledningen kutter av her et LAN og jeg måtte bruke reset knappen som på knapp. Så nå skal jeg modde PC'en min og vil ha en ny på knapp. Hvor kan man få tak i sånne? EDIT: Er dette liksom en "på-knapp", powerknapp (What ever)? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=BTSW8&mcat=c57 Endret 14. november 2005 av bokhylle Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 de bryterene der er vel ikke fjærbelastet, hos en bilrekvisitaforhandler kan du få tak i riktig bryter. da skal du se etter start-knapp, tutebryter, lyshorn eller lignende. du er ute etter en knapp som er på når du trykker/klemmer/dytter, men som skrur seg av når du slipper. Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 før du begynner:før du begynner: 1. Du må ha en bryter som kobler ut når du slipper den, ellers vil maskinen slå seg av etter 5sekunder... 4980254[/snapback] hm det funker faktisk med en av/på bryter også Det funka i hvertfall på min. Det som er kluet med en slik bryter er at du må dobbelt klikke på den for at pc ikke skal slå seg av. Jeg koblet den på samme måte som en orginal bryter. Ville bare nevne det Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) T homas: Hvor kjøpte du din "startknapp" Endret 15. november 2005 av bokhylle Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Alle former for trykk knappbrytere kan brukes smo start knapp. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Stenges grunnet brudd på tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg