Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm v/ oppstart (LØST!)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ser at det er flere på forumet som har/hadde samme problem som meg, uten at de etterlot svar på problemet i posten. Derfor, håper jeg på å fikse problemet, slik at folk som har samme problem, kan finne svaret her!

 

Fikk nettopp mitt nye system, som du kan finne her.

Fikk dataen til å kjøre som normalt, installerte windows, et par drivere, og kjørte BF2. Spilte dette i 5 min, og alt var fint.

Så, da jeg gikk ut, rett etter min BF2 spilling, satte broren min seg ned for å prøve vidunderet. Han spilte BF2 i ca 30 min, før det plutselig ble svart, og det eneste på skjermen var: "Check Signal Cable" og "Analog, Digital, Analog, Digital osv.."

Jeg har prøvd alt! Byttet skjermkort med en venn (akkuratt samme), brukt mindre ram, resettet Cmos, kjøre bare vitale deler, ta ut batteri og sette inn igjen.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. holder på å dø her!

 

Håper på kvikke innspill!

 

På forhånd, Takk!

 

Hilsen Aleks^

 

Svar: (Så slipper dere å lese alt..)

Har nå fått igjen CPU, og satte den i. Samme problem som før.. Men så tok vi ALT ut av kabinettet, la det på et håndkle, og tok bare de nødvendige delene på hovedkortet ( CPU,GPU,PSU,HK,RAM). Ikke noe resultat. Så tok vi ut den ene RAM brikken, og da kom den igang med en eneste gang. Skjermen lyste da stort og fint. Storfornyød.

Da fant jeg ut at harddisken min er blitt grillet på en eller annen måte.

Endret av A11i
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, kommer ikke inn på dataen i det hele tatt.

prøvde en ting, da.. når jeg startet dataen helt normalt, fikk ikke tastatur eller mus strøm. Så tenkte jeg at jeg skulle hamre løs på delete knappen for å komme inn på BIOS, og da fikk både mus og tastatur strøm..

Lenke til kommentar

CPU er sendt, og har fått beskjed om at jeg får en helt ny, grunnet den andre var defekt.. ser ut som om det var cpu'en som var problemet da..

jeg skal poste en ny post hvis det ordner seg med en ny cpu, og skifte på emnetittel..

takk for hjelpen, alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...