A11i Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Hei! Ser at det er flere på forumet som har/hadde samme problem som meg, uten at de etterlot svar på problemet i posten. Derfor, håper jeg på å fikse problemet, slik at folk som har samme problem, kan finne svaret her! Fikk nettopp mitt nye system, som du kan finne her. Fikk dataen til å kjøre som normalt, installerte windows, et par drivere, og kjørte BF2. Spilte dette i 5 min, og alt var fint. Så, da jeg gikk ut, rett etter min BF2 spilling, satte broren min seg ned for å prøve vidunderet. Han spilte BF2 i ca 30 min, før det plutselig ble svart, og det eneste på skjermen var: "Check Signal Cable" og "Analog, Digital, Analog, Digital osv.." Jeg har prøvd alt! Byttet skjermkort med en venn (akkuratt samme), brukt mindre ram, resettet Cmos, kjøre bare vitale deler, ta ut batteri og sette inn igjen.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. holder på å dø her! Håper på kvikke innspill! På forhånd, Takk! Hilsen Aleks^ Svar: (Så slipper dere å lese alt..) Har nå fått igjen CPU, og satte den i. Samme problem som før.. Men så tok vi ALT ut av kabinettet, la det på et håndkle, og tok bare de nødvendige delene på hovedkortet ( CPU,GPU,PSU,HK,RAM). Ikke noe resultat. Så tok vi ut den ene RAM brikken, og da kom den igang med en eneste gang. Skjermen lyste da stort og fint. Storfornyød. Da fant jeg ut at harddisken min er blitt grillet på en eller annen måte. Endret 26. oktober 2005 av A11i Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Sitter kabelen til skjermen ordentlig i? Lenke til kommentar
A11i Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 hehe, ja, det gjør den.. har prøvd med DVI og VGA kabel.. Til og med tatt fra hele pcen, og satt alt i på ny.. hovedkort er heller ikke defekt, det lyser, og viser "tall". Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Vet ikke om dette hjelper men trykk F8 ved boot og se om du kan aktivere VGA-modus, hvis du kommer så langt da ? Lenke til kommentar
A11i Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 nei, kommer ikke inn på dataen i det hele tatt. prøvde en ting, da.. når jeg startet dataen helt normalt, fikk ikke tastatur eller mus strøm. Så tenkte jeg at jeg skulle hamre løs på delete knappen for å komme inn på BIOS, og da fikk både mus og tastatur strøm.. Lenke til kommentar
sweppes Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 HEI jeg synes veldig synd på deg. har sett flere her på forumet med samme problem som deg. Synes det er idiotisk at de som lager postene med skjermproblemer i, ikke skriver svar når de har fikset det.. hjelp denne fyren!! Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Kortet har 3 tilkoblinger til hk ifra psu , er de ok ? Lenke til kommentar
A11i Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 ja, alle får strøm. Tok nettopp alt fra hverandre og satte det i på nytt.. Samme feil.. Flere forslag? Bør jeg levere inn dataen til feilsøking? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hvis psu starter , tilkoble et ps/2 tastatur , prøv så og gå i bios. kommer du inn ,bruk f5 for setup og gå ut på f10 Lenke til kommentar
A11i Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 kommer ikke inn på bios.. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 bruker du usb tastatur kan det bli problemer hvis bios ikke er innstilt til dette Lenke til kommentar
A11i Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 nei, bruker ps/2 tastatur og USB mus.. Lenke til kommentar
A11i Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 flere muligheter? Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Rett meg hvis jeg tar feil: men skjermen står i "hvilemodus" hele tiden? Selv om maskinen er slått på? Prøvd med ny skjerm? Lenke til kommentar
A11i Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 ikke i hvilemodus, men den søker etter tilkobling, mellom Analog og Digital.. har prøvd med en compaq 1501, altså en 15 ".. samme problem.. men nå skal jeg prøve cpu, ram og skjermkort på et annet hovedkort, kommer tilbake til resultat senere.. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Det kan virke som det er HK som er feil ja. Siden du har bytta skjermkort osv på den du har nå... Venter i spenning på resultat Lenke til kommentar
A11i Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) HK er ikke defekt. Prøvde med et nytt HK, men samme feil. CPU er trolig feilen nå.. alt annet har jeg prøvd.. Hvordan sjekker jeg om det er CPU som er ødelagt? hva kan feilen være i CPU'en?? Endret 10. oktober 2005 av A11i Lenke til kommentar
skaarj- Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Prøv å bytt PSU. Det er nok det som er feilen. Lenke til kommentar
A11i Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 nei, skrev feil, byttet ut psu med cpu tabbe fra meg.. psu kan ikke være feilen, en MIST 500W.. skal sende inn CPU i morgen, håper at jeg får fikset det da.. Lenke til kommentar
A11i Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 CPU er sendt, og har fått beskjed om at jeg får en helt ny, grunnet den andre var defekt.. ser ut som om det var cpu'en som var problemet da.. jeg skal poste en ny post hvis det ordner seg med en ny cpu, og skifte på emnetittel.. takk for hjelpen, alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå