Gå til innhold

Hardware.no: Hvorfor skal guider publiseres i så mange deler

Anbefalte innlegg

Jeg ser dere nå har publisert Del 1 av "PC-kjøp i praksis". Men en ting jeg lurer på er: Hvorfor publiserer dere slike guider i så mange deler, og hvorfor lar dere det gå så lang tid før hele guiden er publisert? Jeg synes dette er feil, og har følgende ressonnement:

-De som henger fast her på hw gjennom lengre tid kan gjerne en god del om data, så de trenger ikke nybegynnerguider som dette.

-De som er nybegynnere er kanskje her inne nå og har lest Del 1, men etter min erfaring (jf "HTPC trinn for trinn" - som startet med Del 1 17. Feb. og sluttet med Del 8 29. Mai) tar det lang tid å publisere resten av rådene. Personen som da har lest Del 1 vil etter alle solemerker ikke ha nok tålmodighet til å vente på resten av delene for han/hun kjøper PC.

Etter min mening vil det å bare lese Del 1 og kanskje Del 2 gi liten hjelp - kanskje det til og med vil forvirre en uvitende leser mer enn det oppklarer. Derfor mener jeg det hadde vært best - Dersom denne guiden skal bli like omfattende som HTPC-guiden - å vente til HELE guiden er skrevet før man publiserer den.

Jeg vet at dette er et problem som bare eksisterer i perioden fra første del blir publisert til siste del blir publisert, men jeg synes allikevel det er viktig å sette under debatt.

Til slutt vil jeg takke på vegne av hele den norske befolkning for at dere faktisk publiserer slike guider, det er uten tvil en god hjelp for mange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Planen er nok å få lesere til å titte innom oftere, og vente i spenning ;) Det fungerer hvertfall over alt ellers i dataverdenen, alle produsenter lekker info om nye produkter og spill slik at brukerne begynner å diskutere det på forum og "hyper" alt opp før det blir gitt ut. Tror nok hw.no er mer moderat enn dette, men det ligger nok en markedsstrategi bak uansett.

Artiklene når jo fortere ut til leserne dersom de kan publiseres så fort én del er ferdig. Kanskje det kunne vært en idé å samle alle i én artikkel når hele serien er ferdig - man får jo da i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Planen er nok å få lesere til å titte innom oftere, og vente i spenning ;) Det fungerer hvertfall over alt ellers i dataverdenen, alle produsenter lekker info om nye produkter og spill slik at brukerne begynner å diskutere det på forum og "hyper" alt opp før det blir gitt ut. Tror nok hw.no er mer moderat enn dette, men det ligger nok en markedsstrategi bak uansett.

Artiklene når jo fortere ut til leserne dersom de kan publiseres så fort én del er ferdig. Kanskje det kunne vært en idé å samle alle i én artikkel når hele serien er ferdig - man får jo da i pose og sekk.

Sorry, men jeg tror ikke hw-skribentene tenker på det å vente i spenning. De skriver bare det de som kan data vet om allerede, det er ingen verdensnyheter som kommer i guidene.

Dessuten, å starte å "lekke" info 17. Februar, for så å presentere det ferdige produktet 29. Mai vil jeg si er litt drøyt...

Lenke til kommentar
Sorry, men jeg tror ikke hw-skribentene tenker på det å vente i spenning. De skriver bare det de som kan data vet om allerede, det er ingen verdensnyheter som kommer i guidene.

Skribentene tenker kanskje ikke slikt.

Men så er det heller ikke skribentene som publiserer saker, det er derfor man har redaktører (ikke bare derfor da ;) )

For en skribent gjelder kanskje akkurat den ene saken, mens redaktøren tenker på helhetsbildet.

Det er klart at man må tenke strategisk, det gjelder å få flest mulig lesere på en slik serie som for alle andre artikler.

Og når det gjelder serier så er det ikke slik at om du publiserer alle delene samme dag så blir de mer lest. Da forsvinner serien som helhet raskere ut av forsiden, og en artikkel på 15-25-50 sider er det ikke mange som gidder lese på en dag, eller 5.

Dermed vil det lønne seg å spre det utover med referanser til de tidligere/senere delene.

Og nei, det var ingen offisiell utalelse, bare min private mening.

Lenke til kommentar

Skribentene tenker kanskje ikke slikt.

Men så er det heller ikke skribentene som publiserer saker, det er derfor man har redaktører (ikke bare derfor da ;) )

For en skribent gjelder kanskje akkurat den ene saken, mens redaktøren tenker på helhetsbildet.

Det er klart at man må tenke strategisk, det gjelder å få flest mulig lesere på en slik serie som for alle andre artikler.

Og når det gjelder serier så er det ikke slik at om du publiserer alle delene samme dag så blir de mer lest. Da forsvinner serien som helhet raskere ut av forsiden, og en artikkel på 15-25-50 sider er det ikke mange som gidder lese på en dag, eller 5.

Dermed vil det lønne seg å spre det utover med referanser til de tidligere/senere delene.

Og nei, det var ingen offisiell utalelse, bare min private mening.

Greit, du får lov til å spre de utover. Men da kan du skrive på slutten av Del 1 at Del 2 kommer f.eks. fredag neste uke e.l., så blir det litt lettere for oss å vite.

Og det der med å publisere en guide over 4 og en halv måned blir uansett parodisk...

Sorry for at jeg mikser skribenter og redaktøren, men jeg tror dere tar essensen i det jeg skriver :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...