Gå til innhold

Beste luftkjøler jeg har vært borti..

daniel_984

Anbefalte innlegg

AMD A64 3500+ Newcastle, TwinMOS 3-4-4-8, MIST 500W.

-Kjøler: Tt Big Typhoon m/MIST 120mm <19dB.

-Temp-måler: Aerogate3 og HK (Epox 9NDA3+ s939).

---------------------------------------------------------------

Det start med at jeg kjeda meg, og har hele tiden hatt litt lyst å teste den nye kjøleren min. skrudde opp fra 200x11-->215x11@1,6V og RAM-->3-5-5-8 T1. Standard OC, som funka greit med forrige kjøler (Men med annen ram, OCZ E.B. DC).

Har satt på P95, og må si meg overimponert da den gamle kjøleren var tilnærmet 60C, mens nå ligger stabilt på 49.

(Må tilføye at forrige kjøler var en Zalman 7000Cu, som har fått mye skryt)..

Ellers er dette en helt meningsløs tråd, men ikke steng den helt enda, ettersom jeg må fortsette å klokke. Poster update av toppnivået, og regner det blir snart pga rammen.

Edit: Kjørt prime (max heat) 1024->896->Og nå klokker jeg videre :D

Edit2: Kjørte likesågodt 768 testen også.. :ermm: Leste en viftetest :p Klokker videre nå.. Fortsatt @49C..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering: Har bare skrudd opp fsb til 226, så nå ligger systemet på ~2500MHz. Morsomt, for så høyt har jeg ikke sett go'gutten før. Har enda ikke rørt HTT (som da er på 1100 tenker jeg..?), og tror jeg lar den være inntil systemet blir ustabilt. Rørte heller ikke timings eller spenning.

Snart ferdig med P95 TT 1024->.. Foreløpig ligger tempen på ~45C, men regner med at dette endrer seg når 896-> testen kommer..

Edit: P.S. jeg bruker bærbar til innleggene her :p for de som måtte lure..

Edit2: Ser også at HK'et justerer FSB et hakk opp fra det jeg stiller inn i BIOS, men det var jeg kjent, kanskje ikke dere. Skrudde i BIOS opp til 225, vet ikke om dette er et vanlig "bug" eller om det er slik HK tolker BIOS..?

Edit3: Glem det jeg skrev om temp-hopp fra 45->49, for det skjer bare ikke. Snart ferdig med 896-> testen. Tror jeg lar den gå litt lengre denne gangen før jeg klokker videre.. På den andre sida ser det veldig bra ut, ettersom forrige jeg klokket feilet P95 testene på 2400MHz. Kanskje dette faktisk er ram?? :hmm:

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Jaja, da er den ferdig med 768-> testen. Klarer nesten ikke vente til å få klokket meg ytterligere bedre personlig rekord her :D .Tempen har gått ørlite grann opp, @48C. Overlever det :p .

Begynner også å bli litt bekymret om faktisk temp-måleren er litt ustabil den også.. :ermm: Siden det tross alt er gått ned i temp siden jeg klokka opp 100MHz.. Men men, den ikke tør vinner ikke noe.. elns.. :p

Lenke til kommentar

Jaja, her stoppa det helt. 226x11 Vcore=1.65, VDimm=2.8, HTT=x5 er det jeg får maksa ut, før P95 kutter ut. Ser ut som det er rammen som er problemet. fordi om jeg kjører 227x11 på samme timings får jeg ikke boota (3-5-5-8), men kommer inn i windows om jeg kutter ned til 3-6-6-10. Uaktuelt å kutte ned til T2 foreløpig. Venter heller til jeg får råd til OCZ PC3700 E.B. 1GB Dual Channel Rev.2.. Hehe, rundt juletider elns.. Var hvertfall 100MHz over forrige forsøk.. :D

*End of my uninterresting log.. :p *

Ed: skriveleif, men konklusjonen er hvertfall klar! Bedre luftkjøler skal man lete lenge etter. Gleder meg å få kobla vifta opp mot 12V, og å få litt fart i den..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...