Gå til innhold

Problem med lange SMS på M75 Siemens

Tango2

Anbefalte innlegg

Har problem med at når jeg skriver lange SMS'er (over 160 tegn) på Siemens M75, så kommer disse frem til mottaker som flere SMS'er og ikke som en lang sammenhengende SMS. Det virker som om dette er er forhold som har oppstått nylig og at lange meldinger tidligere har kommet frem som en hel sammenhengende melding.

Jeg finner ikke noen valg på M75 hvor jeg kan slå av/på lange meldinger.

Når jeg slår på telefonen får jeg melding "Kort defekt eller ikke formatert", jeg ville tro at dette er i forbindelse med MMC kortet og ikke har noen innvirkning på SMS'er.

Noen som vet hvor problemet kan ligge? Hvor problemet kan løses?

På forhånd takk, T.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at mottakeren støtter lange SMS da? Altså flere delmeldinger satt sammen til 1. Hvis mottakeren ikke støtter det kommer jo meldingen frem som du beskriver.

Hvis det er slik at mottakeren støtter lange SMS og den fortsatt kommer slik frem vet jeg nok ikke løsningen.

Lenke til kommentar

Har sendt til flere mottakere men spesielt en som har T630, og som har sjekket at støtte for "lange meldinger". Har og sendt lange meldinger til min egen M75 (dvs fra og til samme tlf) og de har også kommet frem delt til tider.

Mottaker tlf burde være greie.

T

Lenke til kommentar

Har tidligere tatt opp dette med NETCOM - men i dag (nå) fikk jeg vite at det er vist et tiltagende forhold at lange SMS spesielt til SE telefoner kommer frem i deler. Kan dermed virke som om det er et forhold som ligger hos operatør i kombinasjon med SE telefoner. Jobbes vistnok med det.

Men har andre noen input er jeg takknemmelig for det.

T.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...