Gå til innhold

Tray eller Slot-in!? Hva er best?


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for og kjøpe meg en saftig Pioneer maskin, men er ikke sikker på om jeg vil ha SLOT in eller TRAY. Ideen var jo egentlig tray, men hva er best... trenger en som ikke bråker så veldig.. Maskina mi bråker så det holder fra før av :roll:

 

:smile:

 

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Tray

Bulk (DVD-117)

 

Er denne ok? Noen som har den og kan anbefale eller ikke anbefale den :wink: ?

 

Ha en fin dag!

 

 

 

-------------

Interessert i ny server eller router ?

2 stk. 166-200mhz Compaq maskiner selges.. Super stabile! Send gjerne en e-mail til [email protected] hvis du er intressert! Sjekk ut http://www.geocities.com/lnm40871256 for mer info!

 

-----------------------------

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp Pioneer slot-in 106s!

 

Det er veldig fort gjort i komme borti cd-skuffen å slå denne ut av stilling når den er åpen. Pioneer slott-in har børster som "renser" platen hver gang du setter den inn.

 

Slott-in sliter ikke mer på cdene. Det er vel heller det at man er uforsiktig med cden i bilen og at det er mer sand og støv i en bil enn hjemme.

 

spdif lyd-utgang er en digital lyd-utgang som går direkte til lydkortet. Denne støtter Både Dolby Digital og DTS og er et must hvis du skal bruke pcen som surround-lyd. Fordi Spdif er digital er den også støyfri.

 

Alle DVD-spiller i dag har spdif lyd-utgang

_________________

Athlon XP 1700+

Asus A7V266-E RAID

2* WD 40GB 7200

512MB DDR TwinMos

ATI Radeon 32MB

SB Live! Player 5.1

Pioneer DVD Slot in 106S

Sony 10X 145

Win ME / Win XP

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: jhbamse på 2002-08-19 18:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-19 17:56, jhbamse skrev:

Pioneer slott-in har børster som "renser" platen hver gang du setter den inn.


Det er nettopp disse børstene som er problemet. Her kan støv og partikkler samle seg, som igjen vil lage små riper i cd-platene.

Det er helt klart at slot-in sliter mer på cd-plater. Men dersom man ikke

a) har pc i støvfyllt miljø. (Åpent vindu i storby, bor ved en grusvei, etc)

B) tar samme platene inn og ut av spilleren hele tiden. (unormalt mye)

så er det ikke noe i veien med å satse på slot-in bortsett fra en ting da. Hvis man er en surrekopp som er grusomt rotete. Det har seg nemlig slik at dersom man dytter inn 2 cd plater i en tray spiller risikerer man som regel bare å herpe platene. Dytter man inn 2 cd plater i en slot-in spiller er det _stor_ fare for at man bøyer laseren og spilleren blir ubrukelig. (Snakker av erfaring her ja :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-19 18:59, cyclo skrev:

Quote:


Den 2002-08-19 17:56, jhbamse skrev:

Pioneer slott-in har børster som "renser" platen hver gang du setter den inn.


Det er nettopp disse børstene som er problemet. Her kan støv og partikkler samle seg, som igjen vil lage små riper i cd-platene.

Det er helt klart at slot-in sliter mer på cd-plater. Men dersom man ikke

a) har pc i støvfyllt miljø. (Åpent vindu i storby, bor ved en grusvei, etc)

B) tar samme platene inn og ut av spilleren hele tiden. (unormalt mye)

så er det ikke noe i veien med å satse på slot-in bortsett fra en ting da. Hvis man er en surrekopp som er grusomt rotete. Det har seg nemlig slik at dersom man dytter inn 2 cd plater i en tray spiller risikerer man som regel bare å herpe platene. Dytter man inn 2 cd plater i en slot-in spiller er det _stor_ fare for at man bøyer laseren og spilleren blir ubrukelig. (Snakker av erfaring her ja :wink:

 

 

På slot-in'en min så får jeg ikke satt inn cd hvis det allerede er cd inni, hvor hardt dytta du egentlig inn?

Lenke til kommentar

Litt offtopic:

 

Det største ulempen jeg erfart med slot-in er at jeg alltid greier å dytte cd'en inn i feil sprekk. Jeg har nemlig en liten åpning mellom DVD og brenner min, som er akkurat stor nok for en cd.

(Pc'en står under meg og utenfor synsrekkevidde, så jeg må alltid fikle, og jeg gidder ikke kikke ned)

Du aner ikke hvor mange ganger jeg har måttet skru opp pc'en får å få ut cd'er :roll:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-19 18:59, cyclo skrev:

dersom man dytter inn 2 cd plater i en tray spiller risikerer man som regel bare å herpe platene. Dytter man inn 2 cd plater i en slot-in spiller er det _stor_ fare for at man bøyer laseren og spilleren blir ubrukelig. (Snakker av erfaring her ja :wink:


 

Ikke skjønner jeg hvordan du får til dette.

Alle de slot-in jeg har vært borti har hatt en eller annen form for fysisk sperre som nettopp er der for at man ikke skal stappe inn 2 CDR'er. Dersom jeg skal få inn 2 CD'er i min Pioneer spiller må jeg nok banke den siste in ganske hardt. Så det kan knappest skje ved et uhell!

 

Dersom du med 2 CD'er mener 2 CD'er OPPÅ hverandre SAMTIDIG så har jeg ikke prøvd dette... men man skal vel være ganske tungt beruset dersom man ved et uhell prøver å legge inn 2 CD'er samtidig...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-19 18:59, cyclo skrev:

Quote:


Den 2002-08-19 17:56, jhbamse skrev:

Pioneer slott-in har børster som "renser" platen hver gang du setter den inn.


Det er nettopp disse børstene som er problemet. Her kan støv og partikkler samle seg, som igjen vil lage små riper i cd-platene.

Det er helt klart at slot-in sliter mer på cd-plater. Men dersom man ikke

a) har pc i støvfyllt miljø. (Åpent vindu i storby, bor ved en grusvei, etc)

B) tar samme platene inn og ut av spilleren hele tiden. (unormalt mye)

så er det ikke noe i veien med å satse på slot-in bortsett fra en ting da. Hvis man er en surrekopp som er grusomt rotete. Det har seg nemlig slik at dersom man dytter inn 2 cd plater i en tray spiller risikerer man som regel bare å herpe platene. Dytter man inn 2 cd plater i en slot-in spiller er det _stor_ fare for at man bøyer laseren og spilleren blir ubrukelig. (Snakker av erfaring her ja :wink:

 

 

Tray-spillerene har en stygg tendens til å legge cden ned i cd-skuffen før den har sluttet å rotere. Dette skaper buede striper som følger sporene på cden og er mye værre en enn de stripene som går på tvers. Men der er nok oppbevaringen utenfor cd-spilleren som ødelegger cdene.

 

Det er sperrere som gjør det umulig å sette inn to cder i en slot inn, med mindre man bruker vold.

 

Det største problemet med cd-spillere er at cd-skuffen slås ut av stilling (man kommer bori med foten, stolen, armen e.l. mens skuffen står oppe). dette problemet er eleminert med slot-in

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...