Energizer Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Har bestemt meg for og kjøpe meg en saftig Pioneer maskin, men er ikke sikker på om jeg vil ha SLOT in eller TRAY. Ideen var jo egentlig tray, men hva er best... trenger en som ikke bråker så veldig.. Maskina mi bråker så det holder fra før av :smile: Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Tray Bulk (DVD-117) Er denne ok? Noen som har den og kan anbefale eller ikke anbefale den :wink: ? Ha en fin dag! ------------- Interessert i ny server eller router ? 2 stk. 166-200mhz Compaq maskiner selges.. Super stabile! Send gjerne en e-mail til [email protected] hvis du er intressert! Sjekk ut http://www.geocities.com/lnm40871256 for mer info! ----------------------------- Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg vet ikke hvordan det er med pc. Men erfaring fra bilstereo sier at slot-in "sliter" mer på platene. De kan fort få en del riper, etc. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 forskjellen på det to spillerne er blant annet spdif lyd-utgang. er vel 116s slot-in som har. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Personlig liker jeg Slot-in best, men det er nok noe sannhet i det cyclo sier. Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 16:56, Noldus skrev:forskjellen på det to spillerne er blant annet spdif lyd-utgang. er vel 116s slot-in som har. Trenger jeg det da? Vet ikkje ka det e eingang eg.. någe sånn digitale greier ? :wink: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 kjøpte nettopp ein liteon dvd for 350kr kjempebra dvd speler Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Du kan ikke spille mini cder på tray, men hvem har no det... Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Kjøp Pioneer slot-in 106s! Det er veldig fort gjort i komme borti cd-skuffen å slå denne ut av stilling når den er åpen. Pioneer slott-in har børster som "renser" platen hver gang du setter den inn. Slott-in sliter ikke mer på cdene. Det er vel heller det at man er uforsiktig med cden i bilen og at det er mer sand og støv i en bil enn hjemme. spdif lyd-utgang er en digital lyd-utgang som går direkte til lydkortet. Denne støtter Både Dolby Digital og DTS og er et must hvis du skal bruke pcen som surround-lyd. Fordi Spdif er digital er den også støyfri. Alle DVD-spiller i dag har spdif lyd-utgang _________________ Athlon XP 1700+ Asus A7V266-E RAID 2* WD 40GB 7200 512MB DDR TwinMos ATI Radeon 32MB SB Live! Player 5.1 Pioneer DVD Slot in 106S Sony 10X 145 Win ME / Win XP [ Denne Melding var redigert av: jhbamse på 2002-08-19 18:02 ] Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 17:12, baron blod skrev:Du kan ikke spille mini cder på tray, men hvem har no det... Eller er det kanskje med Tray at man kan det? Hmmmmmm. :razz: Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 17:56, jhbamse skrev:Pioneer slott-in har børster som "renser" platen hver gang du setter den inn. Det er nettopp disse børstene som er problemet. Her kan støv og partikkler samle seg, som igjen vil lage små riper i cd-platene. Det er helt klart at slot-in sliter mer på cd-plater. Men dersom man ikke a) har pc i støvfyllt miljø. (Åpent vindu i storby, bor ved en grusvei, etc) B) tar samme platene inn og ut av spilleren hele tiden. (unormalt mye) så er det ikke noe i veien med å satse på slot-in bortsett fra en ting da. Hvis man er en surrekopp som er grusomt rotete. Det har seg nemlig slik at dersom man dytter inn 2 cd plater i en tray spiller risikerer man som regel bare å herpe platene. Dytter man inn 2 cd plater i en slot-in spiller er det _stor_ fare for at man bøyer laseren og spilleren blir ubrukelig. (Snakker av erfaring her ja :wink: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Slot in er kulest og mest praktisk. Tror neppe CD'ene blir særlig mer slitt en med tray. Kanskje en CD har fått en liten ripe etter et par år eller noe slikt, men et problem er den garantert ikke. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Det kan godt være et problem i et støv/partikkel rikt miljø. Utenom det er det ikke noe problem... Nemlig Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 18:59, cyclo skrev: Quote: Den 2002-08-19 17:56, jhbamse skrev: Pioneer slott-in har børster som "renser" platen hver gang du setter den inn. Det er nettopp disse børstene som er problemet. Her kan støv og partikkler samle seg, som igjen vil lage små riper i cd-platene. Det er helt klart at slot-in sliter mer på cd-plater. Men dersom man ikke a) har pc i støvfyllt miljø. (Åpent vindu i storby, bor ved en grusvei, etc) B) tar samme platene inn og ut av spilleren hele tiden. (unormalt mye) så er det ikke noe i veien med å satse på slot-in bortsett fra en ting da. Hvis man er en surrekopp som er grusomt rotete. Det har seg nemlig slik at dersom man dytter inn 2 cd plater i en tray spiller risikerer man som regel bare å herpe platene. Dytter man inn 2 cd plater i en slot-in spiller er det _stor_ fare for at man bøyer laseren og spilleren blir ubrukelig. (Snakker av erfaring her ja :wink: På slot-in'en min så får jeg ikke satt inn cd hvis det allerede er cd inni, hvor hardt dytta du egentlig inn? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 De som har sprekk-inn kan du montere horisontalt, vertikalt, på skrå eller opp-ned, men tar ikke mini-CD'er. De med skuffe kan brukes hoisontalt og som regel også vertikalt. Fordelen er at de tar mini-CD'er. Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Personlig har jeg brukt mini-cd`er en gang. Noe sånn Donald Duck Paint Application eg fekk me ein pakke Sony Diskettar;) Har på følelsen at slot in bråker mer og lager lettere riper i platene .. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Litt offtopic: Det største ulempen jeg erfart med slot-in er at jeg alltid greier å dytte cd'en inn i feil sprekk. Jeg har nemlig en liten åpning mellom DVD og brenner min, som er akkurat stor nok for en cd. (Pc'en står under meg og utenfor synsrekkevidde, så jeg må alltid fikle, og jeg gidder ikke kikke ned) Du aner ikke hvor mange ganger jeg har måttet skru opp pc'en får å få ut cd'er Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 18:59, cyclo skrev:dersom man dytter inn 2 cd plater i en tray spiller risikerer man som regel bare å herpe platene. Dytter man inn 2 cd plater i en slot-in spiller er det _stor_ fare for at man bøyer laseren og spilleren blir ubrukelig. (Snakker av erfaring her ja :wink: Ikke skjønner jeg hvordan du får til dette. Alle de slot-in jeg har vært borti har hatt en eller annen form for fysisk sperre som nettopp er der for at man ikke skal stappe inn 2 CDR'er. Dersom jeg skal få inn 2 CD'er i min Pioneer spiller må jeg nok banke den siste in ganske hardt. Så det kan knappest skje ved et uhell! Dersom du med 2 CD'er mener 2 CD'er OPPÅ hverandre SAMTIDIG så har jeg ikke prøvd dette... men man skal vel være ganske tungt beruset dersom man ved et uhell prøver å legge inn 2 CD'er samtidig... Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 18:59, cyclo skrev: Quote: Den 2002-08-19 17:56, jhbamse skrev: Pioneer slott-in har børster som "renser" platen hver gang du setter den inn. Det er nettopp disse børstene som er problemet. Her kan støv og partikkler samle seg, som igjen vil lage små riper i cd-platene. Det er helt klart at slot-in sliter mer på cd-plater. Men dersom man ikke a) har pc i støvfyllt miljø. (Åpent vindu i storby, bor ved en grusvei, etc) B) tar samme platene inn og ut av spilleren hele tiden. (unormalt mye) så er det ikke noe i veien med å satse på slot-in bortsett fra en ting da. Hvis man er en surrekopp som er grusomt rotete. Det har seg nemlig slik at dersom man dytter inn 2 cd plater i en tray spiller risikerer man som regel bare å herpe platene. Dytter man inn 2 cd plater i en slot-in spiller er det _stor_ fare for at man bøyer laseren og spilleren blir ubrukelig. (Snakker av erfaring her ja :wink: Tray-spillerene har en stygg tendens til å legge cden ned i cd-skuffen før den har sluttet å rotere. Dette skaper buede striper som følger sporene på cden og er mye værre en enn de stripene som går på tvers. Men der er nok oppbevaringen utenfor cd-spilleren som ødelegger cdene. Det er sperrere som gjør det umulig å sette inn to cder i en slot inn, med mindre man bruker vold. Det største problemet med cd-spillere er at cd-skuffen slås ut av stilling (man kommer bori med foten, stolen, armen e.l. mens skuffen står oppe). dette problemet er eleminert med slot-in Lenke til kommentar
Laka Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Hvis platen skulle sette seg fast, er det jo lettere å få den ut med tray. Det er den eneste fordelen framfor slot-in. -Lasse Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Hadde det samme problemet. Etter utallige oppfordringer valgte jeg tilslutt... Pioneer Slot-In. Er Storfornøyd med STOR S !! En konge-spiller rett og slett. Kjøp en slike en, og du vil aldri angre. Merk mine ord. Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg