Medio Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Altså, jeg skulle installere "splinter cell: chaos thoery" og da jeg skulle spille, frøs hele skjermen og jeg måtte trykke på reset knappen på pc'en, jeg prøvde så og si ca 4 ganger. Da jeg ga opp sjekket jeg "configurations" til spillet og det sto at jeg hadde alt som trengtes til å spille det utenom "CPU frequency" det var minimun 1400Mhz og recomended 2000Mhz og hadde 1004Mhz.. og jeg lurte på, er det mulig å fikse det uten å kjøpe noen nye deler til pc'en min? eller må jeg kjøpe noe nytt? Jeg er ikke helt super i datateknologi så hvis du svarer så ikke svar helt uforståelig, prøv å formuler det litt enklere Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Det siser seg jo selv av du burde ha en prossesor på: 1400Mhz < 0Mhz (Her vil spillet gå dårligere og dårligere) 1400Mhz (Her vil spillet gå dårlig) 2000Mhz (Her vil spillet gå "ok") 2000Mhz+++ (Her vil spillet gå bedre etter størrelse) Du kan jo prøve å overklokke litt. (Jeg tar ikke noe ansvar) Men siden du sier at du ikke kan så mye data, så vil jeg anbefale å invistere i noe nytt. 1000Mhz blir veldig lite i denne data verdenen.. Og siden du har 1000Mhz, har du vel lite ram, ikke så bra skjermkort osv osv så du vil vel egentlig ikke få noen spille glede ut av denne pcen. Jeg vet ikke hva du har i resten av pcen. Men 1000Mhz er utrolig lite. Endret 9. oktober 2005 av NeXz Lenke til kommentar
Medio Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 tja, jeg får nesten liste opp det jeg har..: AMD athlon 64 processor 3000+ 2.01Ghz 512 MB RAM Skjermkort: NVIDIA GeForce FX 5700 tror det var det som var verdt å liste opp Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 AMD 64 3000+ kjører på 2 GHz ja hvis det er s939 utgaven. Grunnen til at den er på 1004 MHz er Cool'n'Quiet. Den klokker ned CPUen ved lite belastning (f.eks. i Windows). Hvis du spiller burde den gå opp til standard hastighet igjen, som er 2 GHz. Lenke til kommentar
Medio Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 uhhmm, for å være helt ærlig så skjønte jeg ikke så mye av det.. mulig å si det litt enklere eller er jeg bare helt blåst? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Cool'n'Quiet er en funksjon som gjør at CPUen ikke kjører på fullt hele tiden. Hvis hastigheten settes ned sparer man strøm og den gir fra seg mindre varme (viften kan da ha et lavere turtal = mindre støy). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg tror du kjører med underklokket prosessor (ikke Q'n'C). Gå inn i BIOS og sjekk at "HTT Frequency" (eller noe liknende) står på 200 MHz. Lenke til kommentar
Medio Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 HTT frequency sto på 200 Mhz.. jeg har fått litt hjelp av bror min, han jobber med data, og det er kanskje fiksa nå, og han sa jeg hadde en relativt rask pc. men takk for all hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå