nomore Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hei! Sitter med en linux server som har et par kritiske tjenester som kjører. Men i det siste har internett falt ut litt for ofte til at det fungerer Eg har nå da koblet opp en eldre mobil, t610, til pc'n, med telenor abn og gprs datakonto lagt inn. Denne fungerer fint på telefonen. Deretter kjører eg pon <navn> som eg satte opp via pppconfig. Telefonen ringer da datakontoen, ikonet kommer opp som vanlig i displayet, og ifconfig på maskinen viser at ppp0 har fått ip-adresse. Men eg klarer ikke å pinge noe. Noen som kan hjelpe, eller som har tips? Kjører Debian 3.1. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Her er scriptene som brukes: # This optionfile was generated by pppconfig 2.3.10.# # hide-password noauth connect "/usr/sbin/chat -v -f /etc/chatscripts/telenor" debug /dev/ttyUSB0 115200 defaultroute noipdefault user "guest" connect-delay 5000 remotename telenor ipparam telenor usepeerdns # This chatfile was generated by pppconfig 2.3.10.# Please do not delete any of the comments. Pppconfig needs them. # # ispauth chat # abortstring ABORT BUSY ABORT 'NO CARRIER' ABORT VOICE ABORT 'NO DIALTONE' ABORT 'NO DIAL TON E' ABORT 'NO ANSWER' ABORT DELAYED TIMEOUT 10 # modeminit '' AT # ispnumber #OK-AT-OK "ATDT*99***1#" 'OK' AT+CGDCONT=1,"IP","internet" 'OK' ATDT*99***1# # ispconnect 'CONNECT' # prelogin # ispname #ogin: "guest" # isppassword #ssword: "\qguest" # postlogin #'' \d\c # end of pppconfig stuff Endret 9. oktober 2005 av nomore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå