Jørnan Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Er HELT nye på dette. Aner nesten ikke hva det er for noe, dette C og C++, men jeg har forstått at du kan lage programmer i det(?) Men fungerer det nesten som HTMP koding, ved at du skriver inn en haug med rare tegn? Så bruker jeg bare Word, notisblokk eller noe slikt, eller finnes det programmer til å fikse dette, utan all denne kodingen? Har lastet ned et program som heter Sony Ericsson Software Development Kit (SDK), som skal være til noe slik. Men når jeg installerer, og går til Start - Programmer - SDK så er mappen tom! Hva er galt? Og kan jeg lage programmer i det programmet? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 C/C++ er et programmeringsspråk. Dette har vi for å lage programmer som datamaskinen skjønner. Men, datamaskinen forstår ikke C/C++ kodene vi skriver sånn helt uten vidre, det trenger den en kompilator til. Kompilatoren gjør om C/C++ koden vår til et kjørbart program, som kan kjøres på maskinen din. C++ er dertfor ikke noe program eller noe, det er et språk. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 ja, men som du sa, trenger jeg en sånn komplikator, som sikkert er et program, for at PCen skal "forstå" C/C++. Så jeg trenger vel et program? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja, en compiler, men du skriver ikke C++ i en compiler, en compiler oversetter C/C++ til maskinkode, som datamaskinen forstår. Et typisk "Hello World!" C++ program ser slik ut: #include <iostream> using namespace std; int main() { cout << "Hello World!" << endl; } et typisk Hello World C program ser slik ut (dette fungerer også i C++): #include <stdio.h> int main() { printf("Hello World!"); } når du har skrevet en C/C++ fil som ser noe slikt ut, må programmet først compiles (med en compiler ) og deretter linkes. Compileren gir vanligvis bare ut objektdata (i en .obj, .o eller lignende) som linkeren limer inn i en binær programfil (.exe, .dll etc.) som kan kjøres. Mange compilere kan også linke, men det er ikke alltid tilfellet. Grunnen til at det er laget slik, er at du kan skrive deler av programmet i flere forskjellige språk, det er tre hovedfroskjeller på objektfiler: ANSI C, C++ Prolog (dette er et litt anderledes språk som har sitt eget "directory" i en PE fil, en PE fil er det samme som .exe .dll .obj .lib og en hel del andre, og står for Portable Executable) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå