sir-alex Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Ja, dette lurer jeg på. Nokia N70 Koster 4260 kr i den billigste butikken. Mens Nokia N90 Koster 5320 Kr i den billigste. Er nokia N90 en mye bedre mobil enn N70? Hva er bedre osv... Lenke til kommentar
Martink700i Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Tror nok det har mye med dette kameraet med autofokus som skal være utviklet av carl Zeis. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Ja, er nok kameraet som gjør susen, pluss at N90 jevnt over er en større telefon, både når det gjelder spesifikasjoner og skjerm. Skjermen til N90 er jo ekstrem N70 er jo en kraftpakke, det ser vi jo også på prisen, men den overgår nok ikke N90 på de fleste områder. Men N70 har jo my bedre batteri, og to kameraer, men ingen med Carl Zeiss Må vel legge til at N90 er nogen lunde oppskrytt og kanskje litt overprisa også. Du finnger jo bedre kamera på billigere telefoner :!: Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Du kjøper ikke N90 når du kan kjøpe N70. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Du kjøper ikke N90 når du kan kjøpe N70. I'll second that. Harman ikke bruk for Symbian, men vil ha heftig video: kjøp 6280! 3750spenn, VGA-filming, slideformat osv. EDIT: for at det ikke skal bli for mye OT, nevner jeg de forskjllene jeg vet. N90 har: -Ekslusiv carl zeiss-optikk -Høyere oppløsning på skjerm -Høyere oppløsning på video -Den er mye større (plastprisene nå til dags) -Den er promotert av en regissør Fordelen ved N70 er vel at du kan ha den i bukselumma uten å måtte hinke EDIT: skiftet fra snobbete til ekslusiv. EDIT: 6280 er ikke et bedre kjøp, men et alternativ uten Symbian. Endret 10. oktober 2005 av Vegard_ Lenke til kommentar
Holtemann Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 -Snobbete carl zeiss-optikk-Den er promotert av en regissør Øhhhhhh? Det var det de lammeste argumentene siden mannen på T-banen i Kids. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 -Snobbete carl zeiss-optikk-Den er promotert av en regissør Øhhhhhh? Det var det de lammeste argumentene siden mannen på T-banen i Kids. Ingen argumenter, fakta! Snobbete var kanskje å overdrive. Unnskyld. *fjerne* Lenke til kommentar
SuperEmil Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) -Den er mye større (plastprisene nå til dags) :!: Så utrolig bra!! Men jeg tror uansett det ikke er så stor forskjell på telefonene, bortsett fra kameraet og skjermen. Og jeg kan jo skjønne at Nokia tar litt mer betalt enn de strengt tatt trenger for N90, når den har de skussmål den har! (beste skjerm på det vestlige mobilmarkedet, CZ-optikk) De er jo ikke dumme heller... Endret 9. oktober 2005 av SuperEmil Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 jeg forstår godt at N90 er dyrere, de som ikke forstår det har desverre ikke no mobilpeil! å blande 6280 med dette blir ivertfall helt feil, den har ikke symbian. (kjipt ) Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 N90 har:-Ekslusiv carl zeiss-optikk -Høyere oppløsning på skjerm -Høyere oppløsning på video -Den er mye større (plastprisene nå til dags) -Den er promotert av en regissør N70 har like stor oppløsning på video-opptak som N90 Om kvaliteten er like bra er noe anna. Men oppløsninga er den samme. Kilde: Nokia.com Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 jeg forstår godt at N90 er dyrere, de som ikke forstår det har desverre ikke no mobilpeil! Unnskyld meg - at jeg ikke er enig i Nokias prisstrategi har ikke noe med min kompetanse hva gjelder mobiltelefoni å gjøre, det bør selv du forstå. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 N90 har:-Ekslusiv carl zeiss-optikk -Høyere oppløsning på skjerm -Høyere oppløsning på video -Den er mye større (plastprisene nå til dags) -Den er promotert av en regissør N70 har like stor oppløsning på video-opptak som N90 Om kvaliteten er like bra er noe anna. Men oppløsninga er den samme. Kilde: Nokia.com Jeg har lagt ut bilder og Video opptak jeg har tatt med min N70, i denne tråden: Nokia N70 - erfaringer, tilgjengelighet, osv. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 N90 har:-Ekslusiv carl zeiss-optikk -Høyere oppløsning på skjerm -Høyere oppløsning på video -Den er mye større (plastprisene nå til dags) -Den er promotert av en regissør N70 har like stor oppløsning på video-opptak som N90 Om kvaliteten er like bra er noe anna. Men oppløsninga er den samme. Kilde: Nokia.com Jeg har lagt ut bilder og Video opptak jeg har tatt med min N70, i denne tråden: Nokia N70 - erfaringer, tilgjengelighet, osv. Hmm, da så. Da er det vel bare skjermen og størrelsen som er igjen som forskjeller. Og Carl Zeiss-optikken. Til SUPERJANNE: det blir litt vanskelig å sammenlikne N90 og 6280, da 6280 mangler Symbian. Men jeg ser på det som en fordel at den ikke har Symbian da Symbian-telefoner ofte er litt tregere enn andre. Men noen er jo avhengige av Symbian. Gjør det om til tips til de som ikke trenger Symbian. *fikse* Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 sorry jeg gjør ikke det om gitt! symbian gjør at en kan gjøre/bruke mobilen til et kjempe vidt spekter i programvare, nye series40 kan man ikke gjøre så mye med. knotete er det også, testet det nye senest idag morges. kaller ikke forskjell i prisen til N70 og N90 for "prisstrategi"! , det blir for dumt, det er ikke snakk om store forskjellen i prisen, men jeg står fast ved at N90 er bedre kjøp. begge må prøves Live for å vite. ønsker man bedre optikk betaler man gjerne litt extra! også er indre skjermen noen man IKKE kan sammenlikne med en N70 skjerm! det blir som dag og natt, eller t610 og en k700i. Lenke til kommentar
genser Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 symbian gjør at en kan gjøre/bruke mobilen til et kjempe vidt spekter i programvare, nye series40 kan man ikke gjøre så mye med. knotete er det også, testet det nye senest idag morges. Du testet det grensesnittet 6280 skal ha, i dag? Den der må du forklare litt nærmere Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 er det bare 6280 med det nye series40 ? Lenke til kommentar
genser Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 er det bare 6280 med det nye series40 ? 6270 og 6280 er de eneste som er presentert med QVGA-skjerm og nye S40 ja. 6111 har også en oppdatert versjon av grensesnittet, men sannsynligvis noe helt annet i bruk enn 6280. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 symbian gjør at en kan gjøre/bruke mobilen til et kjempe vidt spekter i programvare, nye series40 kan man ikke gjøre så mye med. knotete er det også, testet det nye senest idag morges. Jeg vet hva Symbian er Men 6280 har jo alt stashet fra før av Fortell om s40! Lenke til kommentar
bangbang Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 De største forskjellene mellom N90 og N70 som jeg ser er: Pris: N70 > N90 Vibrasjon: N70 > N90 Radio: N70 > N90 Størrelse: N70 > N90 Skjerm: N70 < N90 Kamera: N70 < N90 I tillegg er designet annerledes, og personlig syns jeg N70 har en mer elegant og stilrent design. Men det er smak og behag. Personlig ville jeg nok valgt N70 framfor N90. Selv om N90 har Carl Zeiss, men bildene tatt med N70 var ikke så verst heller etter det jeg har sett. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 kaller ikke forskjell i prisen til N70 og N90 for "prisstrategi"! , det blir for dumt, det er ikke snakk om store forskjellen i prisen, men jeg står fast ved at N90 er bedre kjøp. At du velger å betale mer for en N90 betyr ikke nødvendigvis at dette er en bedre telefon, du snakker kun basert på egne preferanser. Å si at vi ikke vi andre ikke har peiling på mobiltelefoner er bare latterlig og sier mer om deg selv enn oss andre. Jeg hadde i hvert fall ikke betalt mer for en større/klumpete telefon hvis eneste store "egenskap" er dårlig Carl Zeiss optikk og noe høyere oppløsning. Til samme pris kjøper jeg en mindre telefon som f.eks. N70 eller tom. 6280. At jeg er uenig i Nokias prisstrategi er for øvrig en generell uttalelse fra min side og således ikke knyttet til denne N90 vs. N70 diskusjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå