knut Erling Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Mitt problem er kanskje ikke så stort, men det er forferdelig irriterende! PCèn har funka bra bestandig, men her for en stund siden så begynte den å bruke uvanlig lang tid på oppstart. 6-8 min. er nå normal oppstart.Er ikke sikker men tror problemet oppsto etter at jeg hadde noe kræsj med en tråløs 3-COM. Ellers har jeg AMD-XP3000 400fsb, 2048mb Patriot 3200 RAM(2x1024)Club 3D 6800-GT og EPOX-EP8RDA+(N-Force2), Seagate barracuda 120mb(master) og en 200mb som slave. I oppstarten bruker den veeeldig lang tid for hvert "stepp" i BIOS Takknemlig om noen har forslag til løsning, da dette er et forferdelig kjedelig problem. Tidligere startet maskinen rimelig kjapt. Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Er det i BIOS det går tregt eller oppstart av Windows? Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Seagate barracuda 120mb(master) og en 200mb som slave. Skjønner ikke hvordan du har fått plass til windows der men... regner med at du mente gb.. Feilen ligger kanskje i boot rekkefølgen, hvis det står lenge på bios screen på starten, men hvis det er windows som ruker lang tid på å loade så kan det var noen driver/program feil, prøv og oppdater drivere, og ta vekk ting du ikke bruker... Lenke til kommentar
ApolloC Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg sliter med akkurat samme problem som trådstarter. Pc'en hadde ganske rask oppstart før (inntil et par uker siden), men nå står den i 3-4-5 minutter på Windows XP load screen og jobber. Hvis dette kan skyldes drivere, finnes det en tool som kan finne hvilke drivere det dreier seg om? Andre årsaker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå